معرفی پشت جلد کتاب را باور کنیم؟

معرفی پشت جلد کتاب را باور کنیم؟

به گزارش گلونی یکی از شیوه‌های انتخاب کتاب برای خرید، خواندن ریویو یا خلاصه پشت جلد کتاب است. اما به این معرفی‌ها تا چه میزان می‌توان اعتماد کرد؟

زمانی که این معرفی‌ها برای اولین بار در پشت جلد کتاب‌ها جا خوش کردند تا حدودی صادقانه و به دور از اغراق و مبالغه بودند.

مخاطب می‌توانست با خواندن همان چند خط به ماهیت کتاب پی ببرد و آزادانه تصمیم بگیرد که آیا کتاب را بخرد یا نه؟

اما به مرور و با اوج‌گیری رقابت در فروش و همچنین رواج شیوه‌های بازاریابی در بین ناشران کار به جایی رسید که گاهی معرفی پشت جلد کتاب به طور کامل با آنچه درون آن است تفاوت دارد.

مثلاً ناشر می‌آید آماری از کتاب‌های پرفروش بازار درمی‌آورد و می‌بیند مردم چه سبکی را می‌پسندند بعد پشت کتاب‌هایش معرفی‌هایی چاپ می‌کند که به مخاطب بگوید این کتابی در دستان شماست دقیقا همان سبکی که است که می‌پسندید.

اما دریغ که محتوای کتاب اصلا با آن سبک پرفروش و محبوب تفاوت فاحشی دارد.

پس برای خرید کتاب چه روشی را استفاده کنیم تا کتاب مورد نظر را قبل از خرید بشناسیم؟

بهترین روش برای خرید کتاب، خریدن کتاب‌هایی است که پیش‌تر افرادی که به آن‌ها اعتماد داریم معرفی کردند.

آن‌ها کتاب را خواندند و محتوای آن را می‌شناسند.

ما هم چارچوب فکری آن‌ها را می‌شناسیم و می‌دانیم به چه کتابی می‌گویند خوب و به چه کتابی می‌گویند بد. پس بهتر می‌توانند به ما برای خرید کتاب‌های خوب کمک کنند.

روش دیگر هم خواندن فهرست و مقدمه مولف و چند برگ از کتاب به عنوان نمونه است. این روش کمی بیشتر از خواندن معرفی پشت جلد کتاب زمان می‌برد اما بدون شک از آن مفیدتر و کاربردی‌تر است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 174189 ساعت خبر : 5:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=174189
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات