واکسن آنفولانزا را چه کسانی بزنند؟ این دارو کرونا را می‌کشد؟

واکسن آنفولانزا و پاییز ترسناک پیش‌رو

به گزارش گلونی هرساله روزهای نخست پاییز، بازار خرید و تزریق واکسن آنفولانزا حسابی داغ می‌شود اما امسال اوضاع خیلی فرق می‌کند.

علائم بالینی بیماری کرونا با آنفولانزا بسیار شبیه است.

به همین دلیل شاید خیلی‌ها از ترس مبتلا شدن به بیماری علاقه‌مند باشند واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

درحالی که سال‌های پیش هم واکسن آنفولانزا به تعداد کافی در بازار موجود نبود و عده‌ای پس از مراجعه به داروخانه و تقاضای واکسن، دست خالی برمی‌گشتند. حالا امسال که موضوع کرونا هم داغ است پیش‌بینی می‌شود اوضاع به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

باید توجه دشت که از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزاست.

عوارضی مانند سردرد، تعریق، درد عضلات و مفاصل، گاهی تب و لرز ضعف و خستگی و سرخی در محل تزریق که البته دو روز بعد از تزریق از بین می‌رود.

افرادی که حساسیت به تخم‌مرغ و یا هر یک از اعضای این واکسن دارند، افراد مبتلابه گیلن باره، افراد مبتلابه بیماری تنفسی حاد نباید واکسن آنفولانزا بزنند.

وزارت بهداشت قصد دارد در طرح غربالگری توسط مراکز بهداشت خود فقط افراد پرریسک را به داروخانه‌ها معرفی کند تا آن‌ها با ارائه نسخه به داروخانه، واکسن خود را دریافت کنند.

اما با توجه به تجاربی که از پیش داریم پیش‌بینی می‌کنیم این طرح غربالگری هم با مشکلاتی روبه‌رو شود و فرد به همراه نسخه به چندین و چند داروخانه مراجعه کند اما دست خالی بازگردد.

پیش‌بینی می‌شود بازار سیاه خرید و فروش واکسن آنفولانزا نیز حسابی داغ شود و این واکسن به قیمت‌های گزافی بین مردم رد و بدل شود.
پیش‌بینی می‌شود برخی داروخانه‌های متخلف واکسن‌های خود را به افرادی که نسخه ندارند بفروشند.

خلاصه پیش‌بینی‌های زیادی در این زمینه صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت باید قبل از همه چاره‌ای برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مشکلات ارائه دهد.

اگر اینطور نباشد بدون شک پاییز عجیب و ترسناکی را درپیش خواهیم داشت.

وزارت بهداشت فرصت زیادی ندارد. فقط چند روز دیگر زمان باقی است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 174973 ساعت خبر : 6:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=174973
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات