چرا اول گفتند ماسک نزنید و حالا می‌گویند همه باید ماسک بزنند؟

چرا اول گفتند ماسک نزنید و حالا می‌گویند همه باید ماسک بزنند؟

به گزارش گلونی «اولش می‌گفتند لازم نیست همه ماسک بزنند اما الان می‌گویند همه باید ماسک بزنند». این حرفی است که این روزها زیاد می‌شنویم اما حقیقت ماجرا چیست؟

چرا اول گفتند ماسک نزنید

کافی است در برخی جمع‌ها حرف از ماسک و کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میان آید، عده‌ای بلافاصله برای نشان دادن نکته‌سنجی، هوش، ذکاوت و حافظه تاریخی خود به این نکته اشاره می‌کنند که در ابتدای شیوع کرونا در کشور مقامات بهداشتی و متخصصان اعلام می‌کردند که نیاز نیست همه ماسک بزنند اما الان همه تاکید دارند که همه باید ماسک بزنند.

بعد این دو سخن متناقض را سند می‌گیرند و ثابت می‌کنند که این‌ها دروغگو هستند و نباید به حرف دروغگو گوش کرد.

وقتی ثابت کردند اینها دروغگو هستند دیگر می‌توان نتیجه‌گیری‌های دیگری هم کرد. نتیجه‌گیری‌هایی مانند: اصلا کرونایی وجود ندارد و اینها دروغ می‌گویند.

اصلا نیاز نیست ماسک بزنیم و اینها دروغ می‌گویند. واکسن کرونا ساخته شده است و اینها به ما نمی‌گویند و ده‌ها توهم دیگر.

وقتی این توهمات به عنوان حقیقت جا زده شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

طرف ایمان دارد که کرونایی وجود ندارد و اینها دروغ می‌گویند درنتیجه بدون رعایت اصول بهداشتی به منزل اقوام می‌رود و در بازار و مترو تردد می‌کنند و جان دیگران را به خطر می‌اندازد و…

اما چرا اولش گفتند ماسک نیاز نیست و حالا می‌گویند همه باید ماسک بزنند؟

همانطور که می‌دانید ویروس کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته است. در ابتدا هیچ مطالعه کاملی روی این ویروس صورت نگرفته بود و متخصصان صرفاً با مشاهدات اولیه مجبور بودند مردم را راهنمایی کنند.

این خطای تحقیقاتی مختص کشور ما هم نبود و سازمان بهداشت جهانی که متشکل از پزشکان متخصص بین‌المللی است این موضوعات را مطرح می‌کرد و کشورها تابع آن سازمان موارد را به مردم خود اعلام می‌کردند.

از این خطاهای تحقیقاتی در مورد ویروس کرونا زیاد صورت گرفت. نمونه‌اش همان که می‌گفتند از طریق هوا منتقل نمی‌شود، سپس مشخص شد می‌شود.

گفتند روی پارچه ماندگاری بالایی ندارد بعد‌ها مشخص شد که دارد. می‌گفتند یک و نیم تا دو متر فاصله فیزیکی کافی است اما حالا می‌گویند تا ۸ متر فاصله هم مطمئن نیست.

دلیل تمام این تناقضات یک چیز بیشتر نیست. آن هم ناشناخته بودن، اعجوبه بودن و متغیر بودن ویروس کرونا است.

ویروس کووید۱۹ به شدت در حال تغییر است. علائم این بیماری عجیب و غریب از سرفه و تب شروع شد و حالا به جوش زدن پوست و رنگ پریدگی انگشتان دست و پا تغییر کرده است.

کسی که علائم جدید را دارد نمی‌تواند بگوید این‌ها گفتند تب و سرفه علامت کرونا است اما من جوش زدم و درنتیجه اینها دروغگو هستند.

نه دوستان. برای شناخت بیشتر ویروس کرونا باید اخبار موثق مربوط به این بیماری را هرچند روز یک بار چک کنیم و فقط به همان چند جمله که در آغاز شیوع کرونا شنیدیم بسنده نکنیم.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 175282 ساعت خبر : 8:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175282
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات