اینستاگرام رسانه نوجوانان ایرانی است
به گزارش گلونی میزان استفاده گروههای مختلف سنی از اینستاگرام در گزارش کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر میزان استفاده گروههای سنی به شرح زیر آمده است:
۱۷ ـ ۱۳سال = ۷۲ درصد
۲۹ ـ ۱۸ سال= ۶۷ درصد
۴۹ ـ ۳۰ سال= ۴۷ درصد
۶۴ ـ ۵۰ سال= ۲۳ درصد
۶۵+ سال= ۸ درصد
این شبکه به جهت تصویر محور بودن بیشتر از سوی زنان مورد استقبال قرار گرفته است که آمار ۴۳ درصد کاربر زن و ۳۱ درصد کاربر مرد را نشان میدهد.
نسل جدید که راه جدیدی را پیدا کرد و به دیگران هم نشان داد.
با توجه به آمار استفاده گروههای سنی مختلف از رسانه جمعی، درصد قابلتوجهی از آن را نوجوانان و جوانان تشکیل میدهند.
نوجوانانی که این روزها به علت کرونا و مسائل اقتصادی، نمیتوانند دور هم جمع شوند و شخصیت آینده خود را استوار سازند.
از طرفی با لمس چند آیکن میتوانند از اخبار روز باخبر شوند، با دوستانشان ارتباط برقرار کنند و از همه مهمتر از آن کسب درآمد میکنند.
اینستاگرام رسانه نوجوانان ایرانی است
آنها چم و خم این راه را پیدا کردند و به نسلهای بعد هم انتقال دادند.
و بهتر میتوانند گلیم خود را از نسلی که فقط درسخواندن را راه رسیدن به درآمد میدانست، از آب بیرون بکشد.
استفاده نسل جوان و میانسال هم در این رابطه مهر تاییدی بر این موضوع است.
درصد قابل توجهی از این آمار را دختران و زنان تشکیل میدهند.
چرا که در این برنامه نه تهدیدی جدی سراغشان میآید و نه طرز استفاده آن مورد تمسخر جنس مخالف قرار میگیرد و حتی میتوانند هویت خود را مخفی کنند.
ازاین رو درحال حاضر این برنامه پناهگاهی برای درآمدزایی قشر جوان و زنان مستقل و همچنین محلی برای گذران اوقات فراغت جوانان.
حال باید منتظر ماند که برنامه جدیدی در آینده جای آن را میگیرد یا همچنان محلی برای تبادل مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بین کشورها و اقشار مختلف باقی میماند.
پایان پیام
نویسنده: سارا ملاعباسی