دست فروش کیست و چگونه هووی مغازه دار می‌شود؟

دست فروش کیست و چگونه هووی مغازه دار می‌شود؟

به گزارش گلونی این قسمت از دایره المعارف مشاغل به شغل دست فروشی پرداخته است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

دست فروش کیست

فروشنده سیار، کسی که با دست می‌فروشد.

دست فروشی از جمله مشاغلی است که خیلی خاکی هستند، آن ها به دل مردم می‌آیند و بدون تشریفات و فاصله نیاز مردم را تامین می‌کنند.

بعضی از دستفروش‌ها پول اجاره مغازه ندارند. بعضی‌ها هم دارند، ولی دوست دارند با مردم قاطی باشند و از جنس مردم باشند.

آنها ترجیح می‌دهند به جای اینکه زیر باد کولر باشند، زیر نور آفتاب با مردم تعامل کنند. بعضی‌ها هم زورشان می‌آید کرایه مغازه بدهند.

دست فروش شبیه مسئولی است که خودش به دیدن مردم و بررسی مشکلات‌شان می‌رود، ولی مغازه‌دار مثل مسئولی است که مردم باید برای حل مشکلات‌شان سراغش بروند.

دستفروش‌ها مثل مردم می‌مانند که هر اتفاقی بیفتد، دودش اول در چشم آنها می‌رود. دستفروش‌ها هم با وجود اتفاقاتی مثل آلودگی هوا، برف، باران و کرونا کاسبی‌شان کساد می‌شود.

دستفروشان خدمت بزرگی به طراحی شهری می‌کنند. آنها بدون هیچ چشم‌داشتی خیابان‌ها را از سادگی در می‌آورند و مردم را لحظه‌ای سرگرم می‌کنند. تازه برای این خدمت‌شان پول هم می‌دهند.

بعضی دست فروش‌ها دون می‌پاشند و آتش به مال‌شان می‌زنند و مردم را به خیال حراج واقعی در تله می‌اندازند. در حالی‌که یا جنس‌شان زدگی دارد یا دست دوم است.

خرید از دست فروش حس دوگانه‌ای دارد، هم فکر می‌کنی جنس ارزان‌تری می‌خری، همان لحظه ترس به جانت می‌افتد که سرم کلاه نگذارند.

اگر از دست‌فروش‌ها خرید نکنی دلت را می‌سوزانند. مثلا می‌گویند برو از مغازه دار گران‌تر بخر یا بعضی‌ها لج می‌کنند. مثل پدرمادرها که با ناامیدی می‌گفتند باشه درس نخوانی خودت بدبخت می‌شوی.

دست فروش‌ها برای مغازه‌دارها حکم هوو را دارند. کسی که بدون زحمت بازار را دست گرفته و دل مردم را به دست آورده.

یکی از حرفه‌ای‌ترین دست‌فروشان، کسانی هستند که داخل مترو دست فروشی می‌کنند. افراد استعداد درخشان به دستفروشی در مترو ارتقا پیدا می‌کنند.

یعنی طرف همان زمان که حواسش به مامورها هست، محصولش را خلاقانه تبلیغ می‌کند، در صورت امکان روی کسی تست می‌کند، مخ مخاطب را می‌زند، کار همکارش را راه می‌اندازد و برایش پول خرد جور می‌کند.

تازه در همان اوضاع حواسش هست که وسط حرف همکارش نپرد و از ایستگاه جا نماند.

روز به روز هم در شغل‌شان پیشرفت می‌کنند. اول که دستگاه کارتخوان تهیه کردند، بعد هم کارت ویزیت درست کردند، به مرور زمان هم حتما باید از قبل با مدیربرنامه‌هایشان هماهنگ کنی.

خلاصه اینکه دستفروشان با ارائه جنس باکیفیت و ارزان‌تر لذت خرید را بیشتر می‌کنند. البته اگر با این اوضاع کرونا و گرانی قدرت خریدی باقی مانده باشد.

هست که وسط حرف همکارش نپرد و از ایستگاه جا نماند.

روز به روز هم در شغل‌شان پیشرفت می‌کنند. اول که دستگاه کارتخوان تهیه کردند، بعد هم کارت ویزیت درست کردند، به مرور زمان هم حتما با از قبل با مدیر برنامه‌هایشان هماهنگ کنی.

خلاصه اینکه دستفروشان با ارائه جنس باکیفیت و ارزان‌تر لذت خرید را بیشتر می‌کنند. البته اگر با این اوضاع کرونا و گرانی قدرت خریدی باقی مانده باشد.

پایان پیام

قسمت‌های دیگر را بخوانید

نویسنده: سمیه سام‌خانیان

کد خبر : 181947 ساعت خبر : 8:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=181947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات