رکورد لایک در توییتر با ۳۰۰میلیون بازدید در تلگرام و ۱۴۸میلیون بازدید در اینستاگرام

رکورد لایک در توییتر فارسی شکسته شد؛ ویدئوها ۱۴۸میلیون بار در اینستاگرام دیده شدند

به گزارش گلونی محمد رهبری در توییتر نوشت:

رکورد لایک در توییتر

پس از انتشار خبر درگذشت شجریان در روز ۵شنبه، هزاران مطلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که تا پایان روز جمعه نیز ادامه داشت. در این مدت، نزدیک به ۱۰۰هزار توئیت راجع به شجریان منتشر شد که این توئیت‌ها بیش از ۲میلیون و ۲۷۰هزار بار لایک شده‌اند.

در این میان، رکورد لایک در تاریخ توئیتر فارسی نیز شکسته شد و توئیت همایون شجریان که خبر درگذشت پدرش را تأیید کرده بود، با حدود ۸۵ هزار لایک، پرلایک‌ترین توئیت در توئیتر فارسی شد؛ موضوعی که به خوبی نشان می‌دهد این امر برای عموم کاربران توئیتر که بسیار متکثر هستند، اهمیت داشته است.

در اینستاگرام اوضاع به طرز معناداری متفاوت بود. بخشی از ویدئوهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی در طول ۲ روز گذشته بیش از ۱۴۸میلیون بار دیده شده و تعدادی از مطالب راجع به شجریان به تنهایی بیش از ۵۹میلیون لایک گرفته و بیش از ۱میلیون ۲۳۰هزار کامنت داشته است. این آمار شگفت‌آور است.

آمار مربوط به مطالب شجریان در تلگرام حیرت‌آور است. در این پیام‌رسان اجتماعی در طول مدت مورد بررسی، ۱۰۳هزار مطلب توسط ۱۰هزار کانال در مورد درگذشت شجریان منتشر شده است؛ اما آنچه چشم‌ها را خیره می‌کند آن است که این مطالب حدود ۳۰۰میلیون بازدید در تلگرام داشته است.

اعداد و ارقام ارائه شده شاید غیر قابل باور به‌نظر برسند، اما حقیقتی است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

این داده‌ها نشان می‌دهد که ایرانیان در فضای آنلاین، عزای عمومی گرفته‌اند، بدرقه‌ی آنلاین باشکوهی از محمدرضا شجریان بجا آورده‌اند و تمام توجه خود را به شجریان اختصاص داده‌اند.

معنای داده‌های فوق‌الذکر آن است که شجریان پیوند دهنده همه ایرانیان اعم از سن و جنسیت و باورهاى مذهبی و گرایشات سیاسی بود؛ او سرمایه عظیم كشور ايران بود که ملت در فقدانش سوگواری کرد؛ هرچند آن‌طور که باید، توسط حاکمان قدرش دانسته نشد و به دلیل تنگ‌نظری‌ها، حسرت بهره‌گیری از صدا و آواز و موسیقی او بر دل مردم ماند.

حال آن که بزرگ مردانى مثل شجریان در ایران معاصر ما همچون گنجی گران‌بها، نایاب و تكرار نشدنى هستند که به دلیل ماندگاری در خاطرات جمعی یک ملت و به عنوان سرمایه‌ای نمادین، می‌توانند نقش مهمی در ایجاد هویت ملی ایفا کنند.

پایان پیام

کد خبر : 180535 ساعت خبر : 1:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=180535
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

اون اکانت توییتر برا همایون شجریان نیست