زمان ممنوعیت صید ترال مشخص شد؛ از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧

زمان ممنوعیت صید ترال مشخص شد؛ از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧

رئیس فراکسیون محیط زیست که چندی قبل از طرح آیش دریا و تصمیم این فراکسیون مبنی بر «تعطیل کردن موقت صید ترال» خبر داده بود گفت: صید ترال از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧‫ممنوع‬⁩ شد.

به گزارش گلونی و به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی در صفحه رسمی توییترش نوشت: «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ی فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس محترم مجلس، به لطف خداوند متعال ⁧‫صید ترال‬⁩ که ضررهای شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧‫ممنوع‬⁩ شد. عرض خدا قوت جانانه به همه‌ی همکاران متخصصم در این امر».

زمان ممنوعیت صید ترال

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا از طرح آیش(استراحت) دریا و تصمیم این فراکسیون مبنی بر «تعطیل کردن موقت صید ترال» خبر داده بود.

گفتنی است صید ترال به نوعی از صد آبزیان گفته می‌شود که به وسیله تور ماهیگیری بزرگی انجام می‌شود که به شکل قیف است و از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود.

این نوع صید که البته از قدمتی طولانی برخوردار است، برای محیط زیست دریایی خسارت‌های سنگینی به همراه دارد. صید ترال کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ایران در سال‌های اخیر با حواشی فراوانی رو به رو شده است.

از نظر اکثر سازمان‌های زیست محیطی، مشکل اساسی اغلب روش‌های صید، صید گونه نامطلوب است، آن‌ها نمی‌خواهند بعضی از ماهیان بی دلیل صید شوند، و ماهیگیران، تمایلی ندارند که وقت خود را جهت جداسازی گونه‌های نامطلوب از گونه‌های قابل عرضه در بازار به هدر دهند.

روش‌های متعددی و پیشرفته‌ای برای به حداقل رساندن صید ضمنی در ترال مشخص شده‌است. می‌توان بوسیله قرار دادن شبکه‌های کاهش صید ضمنی یا پانل‌های چشمه مربعی در قسمت‌هایی از تور ترال، به گونه‌های خاصی از ماهیان گرفتار شده اجازه فرارداد.

مطالعات نشان داده که صید ترال میگو بیشترین صید ضمنی را به همراه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 182022 ساعت خبر : 12:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=182022
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات