طباطبایی نژاد دبیر جشنواره فیلم فجر شد

طباطبایی نژاد دبیر جشنواره فیلم فجر شد

طی حکمی از سوی رییس سازمان سینمایی، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد به عنوان دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منصوب شد.

به گزارش گلونی از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در حکم حسین انتظامی خطاب به دبیر جدید جشنواره فیلم فجر آمده است:

« ضمن قدردانی از تلاش های موفق و ارزشمندتان در معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان و تعامل شایسته با سینماگران، بدینوسیله به دبیری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منصوب می شوید.

امیدوارم با استعانت از درگاه احدیت و با همکاری فعالان سینمایی کشور که نقش اصلی در پیشبرد و تحقق اهداف فرهنگی، هنری در حوزه سینما را به عهده دارند زمینه اجرای ایده های نو و خلاقانه را بویژه در شرایط زیست کرونایی فراهم سازید و در انجام وظایف محوله موید باشید.»

همچنین رییس سازمان سینمایی از خدمات ابراهیم داروغه زاده که در سه دوره گذشته جشنواره فیلم فجر مسئولیت دبیری را عهده دار بود قدردانی و برای وی در حوزه تهیه کنندگی سینما آرزوی موفقیت کرد.

حسین انتظامی در حکم جداگانه ای، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد را به سمت مشاور رییس سازمان سینمایی منصوب کرد.

جشنواره فیلم فجر، جایگزینی برای جشنواره بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، با حمایت دفتر مخصوص فرح پهلوی در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند.

بعد از انقلاب اسلامی ایران، این جشنواره تعطیل شد و بعد از ۴ سال جشنواره فیلم فجر، هم‌زمان با روزهای دهه فجر جایگزین آن شد.

نخستین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به دبیری حسین وخشوری برگزار شد.

اولین ویژه نامه برای جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانه سینمای ایران می‌پرداخت. از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد.

در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزه مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند.

دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره هستند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده ‌است.

در ابتدای جشنواره آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود.

در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 178708 ساعت خبر : 5:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178708
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات