مرکز خرید ماهی رهنما در رشت جایی برای خرید ماهی تازه و عالی

مرکز خرید ماهی رهنما در رشت جایی برای خرید ماهی تازه و عالی

یک از مراکز معتبر در رشت برای خرید انواع ماهی مرکز خرید ماهی رهنماست.

اینستاگرام این مرکز را دنبال کنید

انواع ماهی‌های شمال و رودخانه‌ای مثل ماهی آزاد، ماهی سفید، آمور، شاه کولی، سیاه کولی، بیگ هد،قزل‌ آلای رنگین کمان، قزل آلای خال قرمز، قزل آلای صورتی و… در این مرکز به فروش می‌رسد.

نشانی: رشت: بلوار شهيد قلی پور

مرکز خرید ماهی رهنما در رشت جایی برای خرید ماهی تازه و عالی

به گزارش گلونی بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که محققان علم تغذیه گفته‌اند و نوشته‌اند که یکی از مفیدترین مواد غذایی که باید در سبد هفتگی و ماهانه ­خانوار باشد، ماهی است.

دلایل آن هم بسیار است، مثلا ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی است.

جالب است بدانید مصرف برخی از ماهی‌ها بهتر از انواع دیگر آن است و انواع چرب ماهی ها، در زمره سالم‌ترین نوع آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند اما چرا؟

دلیل این است که در ماهی‌های چرب (مانند ماهی آزاد، قزل آلا، ساردین و انواع تن ماهیان) مواد مغذی بر پایه چربی، بیشتر یافت می‌شود، این مواد شامل ویتامین D محلول در چربی، ماده غذایی که اکثر مردم دچار کمبود آن هستند، می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده، ماهی‌های چرب، اسیدهای چرب امگا ۳ خیلی بالایی دارند، این اسیدهای چرب برای عملکرد بهینه‌ی بدن و مغز حیاتی هستند و به طور جدی با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و همچنین کاهش خطر حمله‌ها و سکته قلبی مرتبط هستند.

اگر می‌خواهید از فواید مصرف ماهی برخوردار شوید، بهتر است هفته‌ای حداقل یک یا دو وعده از این آبزی های ارزشمند نوش جان کنید.

حالا شاید برای بعضی سوال پیش بیاید که بهتر است ماهی را تازه مصرف کنیم یا یخ زده؟ پاسخ، خب، پُر واضح است که حتماً تازه خوری ماهی بسیار بهتر است اما چرا؟

مرکز خرید ماهی رهنما در رشت

اولین دلیل آن کیفیت بیشتر ماهی تازه و در نتیجه مغزی تر بودن آن، نسبت به ماهی یخ زده است، حتما تجربه کرده‌اید که ماهی منجمد، بوی نامطبوع و زننده شدیدی دارد، آبشش‌های آن به جای رنگ سرخ، به سیاه متمایل شده‌اند، باله‌ها و پوست آن شل و بدون حالت فنری هستند و همه ی اینها باعث پایین آمدن کیفیت گوشت ماهی می‌شود.

دلیل دیگر آن کاملا علمی است، طبق تحقیقات محققان علم تعذیه، امگا ۳ و اسیدهای چرب مفید موجود در ماهی تازه بسیار بیشتر از ماهی منجمد است.

حالا شاید خیلی ها بگویند این امگا ۳ که هی حرفش به میان می‌آید اصلا به چه کار آید؟ سوال خوبیست، امگا ۳ برای حفظ سلامت مغز، تقویت سیستم ایمنی، عملکرد کبد و حتی کنترل وزن مفید است و اگر به اندازه ی کافی به بدن برسد، می تواند از ابتلا به برخی انواع سرطان هم جلوگیری کند.

جالب است بدانید، ماهی منجمد به دلیل از دست دادن مقادیر زیادی از آب، حاوی مقدار خیلی کمتری از انواع مواد معدنی و ویتامین های محلول در آب دریاست و این موضوع نیز از ارزش و کیفیت گوشت منجمد ماهی می‌کاهد.

نکته بسیار بسیار مهم درباره مصرف ماهی منجمد، این کار حتی می‌تواند خطرناک باشد، چرا؟

انجماد گوشت ماهی می‌تواند به صورت غیر مستقیم باعث افزایش احتمال عفونت‌های باکتریایی شود زیرا اگر ماهی منجمد شده به خوبی یخ زدایی نشود احتمال خام ماندن آن قسمت های منجمد در حین پخت بیشتر است و در نتیجه احتمال بروز بیماری‌های عفونی ناشی از باکتری‌هایی مثل شیگلا و سالمونلا افزایش می‌یابد.

باکتری شیگلا چیست؟ همینقدر بگوییم که نوع خطرناکی از باکتری بیماری زاست و در بدن انسان باعث ابتلا به اسهال خونی و تخریب دیواره‌های روده بزرگ می‌شود.

باکتری سالمونلا چیست؟ درباره این باکتری هم خوب است بدانید با آلوده شدن به این باکتری، غدد لنفاوی شما زودتر از دیگر اعضا بدن آلوده می‌شوند و باعث ایجاد تب تیفویید یا همان حصبه که یک بیماری عفونی است خواهد شد.

با توجه به موارد گفته شده، به نظر شما، ماهی را تازه بخریم یا منجمد؟

حالا برویم سراغ موضوع مهم تشخیص ماهی تازه از نا تازه، یا ماهی که از قبل منجمد شده و بعضی آن را به عنوان ماهی تازه می‌فروشند.

خصوصیات ظاهری ماهی تازه اینگونه ست:

سطح بدن ماهی که تازه صید شده باشد را قشر لزجی فراگرفته و دارای براقی و درخشندگی است.

قشر لزج سطح بدن تا اندازه‌ای در اثر شست‌ و شوی بعد از صید از بین می‌رود. همچنین سطح خارجی پوست ماهی مرطوب بوده و هیچ گونه ترشح مخصوصی ندارد.

در ماهی تازه، فلس ها براق بوده و اتصال آنها به بدن محکم است و به هیچ وجه به دست نمی‌چسبد.

در ماهی تازه و سالم، چشم ها درخشان، شفاف، روشن و برجسته است و تمام حدقه‌ی چشم را پر می‌کند. مردمک چشم ماهی تازه نیز سیاه است.

مرکز خرید ماهی رهنما در رشت جایی برای خرید ماهی تازه و عالی

در ماهی های سالم و تازه، آب شش ها به رنگ صورتی تا قرمز پررنگ، بسته به نوع ماهیان متفاوت است. ضمن اینکه بوی نامطبوع از آب شش ماهی تازه، به مشام نمی رسد.

در هنگام خرید ماهی حتماً به نکات گفته شده دقت کنید.

یک موضوع مهم دیگر این است که با توجه به اینکه در خیلی از شهر های کشور با توجه به فاصله از دریا، ممکن است خرید روزانه ی ماهی تازه ممکن نباشد، در این صورت برای منجمد کردن ماهی، بهتر است ابتدا آن را خوب بشورید، باله‌ها، فلس و سر ماهی را جدا کنید و سپس آن را در فریزر بگذارید، برای استفاده مجدد هم بهتر است پس از خارج کردن از فریزر، مدتی ماهی را در یک ظرف آب قرار دهیم تا به اصطلاح یخش باز شود.

پایان پیام

نویسنده: سعید دادی‌زاده

کد خبر : 178116 ساعت خبر : 1:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178116
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات