مقایسه iPad Air و GalaxyTab S7

مقایسه iPad Air و GalaxyTab S7

اپل هفته گذشته در مراسم آنلاین خود از آپید‌ایر جدید با قیمتی متوسط و سخت‌افزاری قدرتمند رونمایی کرد.

به گزارش گلونی هشمهری نوشت: سامسونگ هم به تازگی تبلت Galaxy Tab S7 را معرفی کرده که می‌تواند به‌زودی به‌عنوان نمایشگر دوم لپ‌تاپ‌های ویندوزی عمل کند و مشخصاتش باعث هیجان طرفدارانش شده است.

یکی از این کارشناسان به نام جری هیلدنبرند درباره تبلت تازه معرفی شده اندرویدی در سایت اندروید سنترال نوشته است: من نخستین کسی هستم که می‌گوید این تبلت یک وسیله خوش ساخت است که قیمت تقریبا بالای آن را توجیه می‌کند.

اما مسئله اصلی این نیست، بلکه برنامه‌های قابل اجرا روی این تبلت نقطه ضعف آن به شمار می‌رود.

مقایسه iPad Air و GalaxyTab S7

ارائه قدرتمندانه تبلیغاتی iPad Air در رونمایی محصولات جدید اپل و به رخ کشیدن قدرت آن در برابر تبلت‌های Chromebook و Android را فراموش کنید.

اینها همه بی‌معنی است، چطور می‌شود یک محصول گرانقیمت از یک شرکت بزرگ را با پرفروش‌ترین مدل‌های مقرون به صرفه سایر محصولات مقایسه کرد؟

تبلت Galaxy Tab S7 با جدیدترین پردازنده کوالکام، آنقدر قدرتمند است که می‌تواند هر کاری را که iPad جدید انجام می‌دهد انجام دهد.

آنچه را که در مورد تبلت‌های اندرویدی ناامیدکننده است، سخت افزار و حتی پلتفرم هم نیست؛ بلکه اپلیکیشن‌هاست که تفاوت اساسی بین تبلت‌های اندروید و iOS ایجاد می‌کند.

تنها برنامه‌های عالی و کاملا جدید Galaxy Tab S آنهایی است که سامسونگ برای آن نوشته است.

کاربر می‌تواند از قلم S با حساسیت نسبت به فشار، استفاده کرده و دستخط را به متن منتقل کند، حتی می‌تواند یک دایره بدشکل بکشد و برنامه شکل هندسی آن را دقیق ترسیم کند.

اما وقتی Play Store را باز می‌کنید، همه‌‌چیز متوقف می‌شود.

به‌نظر می‌رسد گوگل به برنامه‌های تبلت به اندازه اپل اهمیت نمی‌دهد که این ناامید‌کننده است؛ زیرا وسیله‌ای مانند Galaxy Tab سزاوار برنامه‌های عالی مانند Pixelmator یا سایر برنامه‌های ضروری دیگر قابل اجرا در iPad است.

تبلت‌های با سیستم‌عامل اندروید در این زمینه چاره‌ای جز پرداخت پول به هزاران توسعه‌دهنده برای نوشتن برنامه‌ها و بازی‌ها ندارد.

این مشکل را فقط گوگل می‌تواند حل کند که آن هم کار ساده‌ای نیست.

گوگل اساسا ۲ انتخاب دارد: می‌تواند مانند اپل، برنامه‌ای که برای تبلت بهینه نشده است را به هیچ وجه در Play Store دستگاه ذکر نکند که به این ترتیب نزدیک به ۹۰درصد برنامه‌ها از بین می‌روند.

یا می‌تواند سر کیسه را شل کند تا توسعه دهندگان این کار را انجام دهند که البته گوگل هیچ کدام را انجام نمی‌دهد.

توسعه دهندگان در مقایسه با برنامه‌های iOS، درآمد زیادی از برنامه‌های اندروید کسب نمی‌کنند.

شاید این مشکل به عادت کاربران اندروید برای استفاده رایگان از برنامه‌ها بر می‌گردد.

برنامه‌هایی که برای iOS نوشته شده‌اند درآمد بیشتری نسبت به برنامه‌های اندروید دارند، حتی اگر کاربران اندروید چند برابر iOS باشند.

پایان پیام

کد خبر : 177588 ساعت خبر : 1:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177588
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات