موزه صلح تهران موزه‌ای برای صلح و آشتی

موزه صلح تهران، موزه‌ای برای صلح و آشتی

به گزارش گلونی در یک غرفه کوچک در ورودی پارک شهر، مکانی توسط شهرداری تهران فراهم شد تا میزبان موزه صلح تهران باشد که توسط یک انجمن اداره می‌شود.

یک ابتکار زیبا از عشق! این موزه حول تاریخ جنگ‌ها و ابتکارات صلح می‌چرخد ​​و آرشیوها، عکس‌ها و شخصیت‌های بزرگ را برجسته می‌کند.

موزه صلح تهران

موزه صلح تهران عضوی از شبکه بین‌المللی موزه‌های صلح است.

هدف اصلی این موزه ترویج فرهنگ صلح از طریق افزایش آگاهی در مورد پیامدهای ویرانگر جنگ، با تمرکز بر تأثیرات بهداشتی و زیست محیطی سلاح‌های شیمیایی است.

این موزه که هم اکنون در یک ساختمان اهدایی توسط شهرداری تهران در پارک تاریخی شهر واقع شده است به همان اندازه یک موزه یک مرکز صلح تعاملی است.

این موزه یک برنامه آموزش صلح را هماهنگ می‌‌کند که کارگاه‌هایی در زمینه حقوق بشردوستانه، خلع سلاح و آموزش صلح برگزار می‌کند.

در همان زمان، کنفرانس‌هایی در مورد فرهنگ صلح، سازش، حقوق بشردوستانه بین المللی، خلع سلاح و حمایت از صلح برگزار می‌کند.

علاوه بر این، موزه دارای یک استودیوی مستند است. که فضای کاری را فراهم می‌کند که در آن می‌توان داستان‌های فردی قربانیان جنگ را ضبط و برای ثبت تاریخی بایگانی کرد.

کتابخانه صلح موزه شامل مجموعه‌ای از ادبیات است. که شامل مباحثی از حقوق بین الملل تا اجرای صلح تا تاریخ شفاهی جانبازان و قربانیان جنگ است.

نمایشگاه‌های هنری دائمی و چرخشی مرتبط با صلح، با نمایش آثار هنرمندان آماتور بین المللی و ایرانی و نقاشی‌های کودکان، همچنین در مجموعه موزه نگهداری می‌شوند.

سرانجام، دبیرخانه ایران برای سازمان بین المللی شهرداران صلح در این موزه مستقر است.

چگونه به موزه برویم؟

نشانی: خیابان وحدت اسلامی، خیابان شهید فیاض بخش، درب شمالی پارک شهر، منطقه ۱۲ ایران.

با گوگل مپ به این مکان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 180755 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=180755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات