هشتادمین جلسه مکتب خانه طنز برگزار شد؛ تحلیل نمایشنامه خرس از چخوف

هشتادمین جلسه مکتب خانه طنز برگزار شد

به گزارش گلونی هشتادمین جلسه مکتب‌خانه طنز به صورت آنلاین برگزار شد.

دومین جلسه مکتب خانه که به صورت مجازی برگزار شد و بازخورد بسیار خوبی داشت.

علاقمندان به طنز و طنزنویسی از سراسر ایران می‌توانستند در این جلسه شرکت کنند و درباره داستانی طنز صحبت کند و نظرات مختلف را بشنوند.

موضوع این جلسه تحلیل نمایشنامه خرس اثر آنتون چخوف بود.

شرکت‌کننده‌ها هر کدام دیدگان و نظرات خود را درباره این نمایشنامه کمدی عنوان کردند.

وقتی درباره کتاب یا داستانی نظرات مختلفی ارائه می‌شود در درک و فهم بیشتر موضوع و دیدن جوانب مختلف داستان کمک بسیار بزرگی می‌کند.

همچنین می‌تواند ظرافت‌های یک طنزنویس در خلق یک اثر را نشان دهد.

هشتادمین جلسه مکتب خانه طنز برگزار شد

آپارات گلونی را دنبال کنید

در این جلسات قرار است هر بار راجع به داستانی طنز یا نمایشنامه‌ای کمدی صحبت شود و نظرات مختلف راجع به آن گفته و شنیده شود.

داستان‌هایی از طنزپردازان معروف و شناخته‌شده ایرانی یا اثری از نویسنده‌ای خارجی که شاید بارها و بارها روی پرده تئاتر رفته و به نمایش درآمده است.

درباره نمایشنامه خرس اثر آنتون چخوف

قسمت‌های دیگر مکتب‌‌خانه طنز را ببینید

نمایشنامه خرس از آن دست نمایشنامه‌هایی است که در دهه‌های مختلف و توسط بازیگران و هنرمندان متعددی روی صحنه تئاتر کشور اجرا شده و بارها و بارها نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

این نمایشنامه که به گفته منتقدان چخوف، در زمره نمایش‌های کمدی- درام قرار دارد، مانند اغلب آثار چخوف، مملو از نیش‌ و کنایه‌ها و ظرایفی است که در پوشش یک درام ظاهرا غیرعاشقانه، به سرانجامی عاشقانه ختم می‌شود.

سمیرنوف مرد متمولی است که بعد از مشکلات مالی شدیدی که برایش پیش آمده، برای دریافت طلبش به خانه یکی از بدهکارانش که هفت‌ماه از مرگ او می‌گذرد، می‌رود.

ولی همسر او که اکنون مسئولیت پرداخت بدهی‌‌های شوهرش را دارد، ‌حاضر به پرداخت پول به طلبکار نمی‌شود و این آغاز یک درگیری بزرگ با پایانی غیرمنتظره برای همه است.

پایان پیام

کد خبر : 178962 ساعت خبر : 1:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178962
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات