آماده نمونه گیری تست کرونا در منزل با تعرفه قانونی هستیم

درخواست مراکز قانونی ارائه خدمات درمان در منزل از رئیس سازمان نظام پزشکی

آماده نمونه گیری تست کرونا در منزل با تعرفه قانونی هستیم

به گزارش گلونی مراکز ارائه خدمات درمانی در منزل با نوشتن نامه‌ای به ریاست کل سازمان نظام پزشکی خواستار رفع محدودیت ها در زمینه نمونه گیری تست تشخیصی بیماری کرونا در منزل افراد درخواست کننده این خدمت شدند.

در حالی که مشخص است افزایش میزان انجام تست های تشخیصی کرونا یکی از الزامات کنترل بیماری در سطح کشور است و در حالی که این روزها بسیاری از سامانه ها و اپلیکیشن های فعال در حوزه‌های دیگر از جمله خدمات توریستی و مسافرتی، حمل و نقل، خدمات نظافت و… بدون داشتن هیچ مجوزی در حال ارائه این خدمت هستند عدم امکان ارائه این خدمت توسط مراکزی که دارای مجوزهای قانونی از وزارت بهداشت و درمان و نیز سازمان نظام پزشکی هستند عجیب می‌نماید.

آماده نمونه گیری تست کرونا در منزل با تعرفه قانونی هستیم

نامه مسئولان فنی سه مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل را در زیر بخوانید:

ریاست محترم سازمان نظام پزشکی کل کشور

جناب آقای دکتر ظفرقندی

با اهداء سلام و ادب

در راستای تحقق شعار «جهش تولید» و ایجاد زمینه‌های حضور موفق درمانگران جوان ایران در اقتصاد سلامت و همکاری بخش خصوصی به‌عنوان بازوی اجرایی بخش حوزه سلامت و نیز تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ و اصول پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی کشور با هدف تربیت و آماده‌سازی و ارتقاء دانش فنی منابع انسانی موردنیاز جهت ارائه خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی در منزل، گروه‌های بهداشتی و درمانی اقدام به اخذ مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با موضوع مرکز ارائه خدمات درمانی در منزل نموده‌اند.

در همین راستا به‌منظور «همگانی» و «در دسترس بودن» بودن خدمات درمانی در منزل و خروج این خدمات از حالت تجملی و نیز اشاعه فرهنگ مراقبت ارزان، در دسترس و با کیفیت جهت بیماران در منزل و از سویی حضور استارتاپ‌های قانونی حوزه درمان سبب شد که این استارتاپ‌های قانونی و دارای مجوز نیازمند حمایت آن سازمان باشند.

در همین راستا مجموعه‌های دارای مجوز قانونی «آسان درمان»، «ویزیت» و «خوبشو» اقدام به طراحی و ثبت نرم‌افزار نمودند که سبب دسترسی آسان به خدمات بهداشتی و درمانی برای آحاد مردم با تعرفه قانونی گردیده است.

بنا به شرح بالا، در شرایط بحران کرونا و توصیه اکید ستاد ملی کرونا به شناسایی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر مبتلایان و کنترل اپیدمی و از سویی نیاز جامعه به انجام تست بسیار و جلوگیری از آمدوشد مبتلایان شناخته‌شده‌ در جامعه وفق مجوزات پیوست و آیین‌نامه تأسیس مراکز خدمات بالینی در منزل مراکز فوق‌الذکر آمادگی ارائه خدمت انجام نمونه‌گیری تست PCR در منزل با تعرفه قانونی را دارند.

علی هذا خواهشمند است در راستای حمایت و هم‌افزایی برای مراکز قانونی ترتیبی اتخاذ گردد تا در زمینه همکاری بخش خصوصی به‌عنوان بازوی بخش اجرایی حوزه سلامت، این مراکز ایفای نقش جدی‌تر داشته و مراجع نظارتی در همین راستا همکاری و هماهنگی کافی داشته باشند.

قبلاً از تشریک مساعی آن مقام محترم و همکاران تحت امر کمال تشکر و قدردانی را داریم.

مسئول فنی مرکز درمان در منزل آسان درمان
مسئول فنی مرکز درمان در منزل خوبشو
مسئول فنی مرکز درمان در منزل گشت سلامت(ویزیت ۲۴)

پایان پیام

کد خبر : 186134 ساعت خبر : 6:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=186134
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات