تام هالند بازیگر جوان مرد عنکبوتی

هدف بیست سال دیگه من این هست که کارگردان بشوم

تام هالند، بازیگر پر استعداد و جوان

به گزارش گلونی توماس استنلی هالند، یا به نامی شناخته شده‌تر تام هالند، متولد ۱ ژوئن ۱۹۹۷ یعنی ۱۲ خرداد ۱۳۷۵  بازیگر، رقاص و صداپیشه‌ای است که بنظر می‌رسد از آینده‌داران و ستارگان آینده هالیوود است.

اولین قدم تام هالند به سوی فعالیت‌های هنری در ۱۰ سالگی، یادگیری رقص هیپ هاپ در مدرسه رقص بوده است.

هالند در مصاحبه‌اش با مجله interview در سال ۲۰۱۷ گفت: «من واقعا نمی‌دونستم می‌خوام چی کاره بشوم، مادرم فکر کرد که می‌توانم خوب برقصم، چون عادت داشتم با آهنگ جنت جکسونی که پخش می‌کرد برقصم. برای همین من را به مدرسه رقص یکشنبه‌ها برد.

من هر هفته به اونجا می‌رفتم و مورد توجه یک استعداد یاب واقع شدم. اون پیشنهاد داد برای تست بازیگری بیلی در نمایش موزیکال بیلی الیوت اقدام کنم. وقتی برای تست رفتم، خیلی جوان بودم و نمی‌توانستم برقصم.»

تام هالند برای قبول شدن در نمایش بیلی الیوت، هشت بار اقدام کرد و دوسال به تمرین باله پرداخت تا سرانجام، سال ۲۰۰۸، در این نمایش به عنوان نقش مکمل انتخاب شد.

این نمایش داستان پسری است در یک خانواده معدن چی که علاقه به یادگیری باله دارد، اما خانواده‌اش این اجازه را به او نمی‌دهند.

هالند با اجرای موفقی که داشت توانست بعد از مدت کوتاهی، در نقش اصلی ظاهر شود. هالند تا سال ۲۰۱۰ به عنوان نقش اصلی این تئاتر در صحنه حضور داشت.

تام هالند بازیگر پر استعداد و جوان

در سال ۲۰۱۱ در دوبله بریتانیایی انیمه دنیای مخفی آریئتی محصول استودیو گیبلی به عنوان یکی از شخصیت‌های مکمل حضور داشت.

به گفته هالند: «شش هفته بعد از اینکه از نمایش بیلی الیوت بیرون آمدم و در یک مدرسه عادی ثبت نام کردم، برای بازی در فیلم (غیرممکن) انتخاب شدم و به تایلند رفتم.»

بازی هالند در فیلم غیرممکن، محصول سال ۲۰۱۲ اسپانیا، در کنار نائومی واتس  و اِوان مک‌گرگور، مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت و حتی شایعاتی درباره نامزد اسکار شدن هالند مطرح شد.

هالند در ۱۶ سالگی نامزد دریافت ۱۸ جایزه شد که موفق به دریافت ۸ جایزه از سوی منتقدان از جمله جایزه هیئت داوران نقد ملی برای بهترین بازیگر تازه‌کار و همچنین جایزهٔ دایره منتقدان فیلم لندن برای بهترین بازیگر جوان بریتانیایی شد.

در همین سال او در مدرسه هنرهای نمایشی و فناوری بریت ثبت نام و به تحصیل در فناوری و هنرهای نمایشی پرداخت.

پس از آن در فیلم  حالا چطور زندگی کنم با سیرشا رونان هم بازی شد و در فیلم لاک با حضور تام هاردی صداپیشگی کرد.

در بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ خال روی چانه‌اش را برداشت.

سال ۲۰۱۵ در مینی سریال wolf hall به عنوان پسر شخصیت اصلی سریال ،کرامول، به هنرنمایی پرداخت.

موفقیت چشمگیر بعدی او در همین سال با بازی در فیلمدر دل دریا در کنار کریس همثورد، اتفاق افتاد.

 او در این فیلم بسیار درخشید همچنین آشنایی او با بازیگر نقش ثور باعث شد که او شانس بیشتری در انتخاب شدن برای نقش شناخته شده خود، یعنی مرد عنکبوتی داشته باشد.

او برای حضور در فیلم کاپیتان امریکا، جنگ داخلی در چهار تست بازیگری شرکت کرد و از میان بسیار  بازیگران جوان دیگر مانند تیموتی شالامی و ایسا باترفیلد، او انتخاب شد. برادران روسو در مورد انتخاب او می‌گوید: او یه رقاص و یه ژیمناست هست. کاملا برای این نقش مناسبه. مشخصه دیگری که ما واقعا دنبالش بودیم، جوان بودن بازیگر هست.

هالند در فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی، بیشتر بدل کاری‌هایش را خودش انجام داد.

در همین سال او در فیلم تحسین شده شهر گم شده زی در کنار رابرت پتینسون و چارلی هونام همبازی شد.

بازی در نقش مرد عنکبوتی

بازیگر مرد عنکبوتی
بازیگر مرد عنکبوتی

پس از آن هالند در سال ۲۰۱۷ در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه برای بار دوم در این نقش ظاهر شد.

این فیلم با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان روبرو شد و بازی تام هالند نیز تحسین شد، همچنین این فیلم موفقیت خوبی در گیشه داشت.

هالند در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب در فیلم‌های پرفروشی نظیر انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان: پایان بازی نیز ایفاگر این نقش بود.

او برای بار پنجم نقش خود را در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه تکرار کرد.

این فیلم نیز مانند فیلم قبلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و بازی تام هالند نیز ستایش شد.

این فیلم با فروش ۱٫۱۳۲ میلیارد تبدیل به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های فیلم مرد عنکبوتی شد. دنباله این فیلم نیز اکنون در حال ساخت است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ آماده اکران باشد.

هالند در مصاحبه‌اش با مجله interview در مورد هدفش در آینده گفت: هدف بیست سال دیگه من این هست که کارگردان بشوم، تا پانزده سال دیگر یک اسکار ببرم، و تا پنج سال دیگر از زندگیم لذت ببرم. در ادامه اضافه کرد: «من دوست دارم به عنوان یک بازیگر خودم را به چالش بکشم، به طریقی که جیک جیننهال، مریل استریپ و لئونارد دیکاپریو این کار را کردند. نمی‌خوام به یک شخصیت بچسبم، فکر می‌کنم این اتفاق وقتی در یک فیلم ابرقهرمانی بازی می‌کنی می‌افتد، من همیشه به مدیر برنامه‌هایم می‌گم :چی داریم؟ کی رو می‌تونم بازی کنم؟»

خانواده تام نیز خانواده‌ای هنری است، مادرش نیکولا الیزابت عکاسی برجسته، و پدرش دومینیک هالند، نویسنده و استندآپ کمدینی مشهور است. او همچنین دارای برادر کوچک‌تر است. هری و سام دو قلو، متولد ۱۹۹۹ و کوچکترین برادر پدر هالند متولد ۲۰۰۴ است.

او در ۲۰۱۹ رابطه‌اش را با دوست خانوادگی‌شان، نادیا پارکس،  را تائید کرد و نه تنها رویای بسیاری از دختران را نابود کرد، بلکه آرزوی بسیار برای تایید رابطه او با زندایا را بر باد داد.

هالند هم اکنون پس از به پایان رساندن فیلم جدیدش، شیطان تمام وقت، در پروژه‌های ، uncharted در نقش جوانی‌های Nate و cherry بر اساس رمانی به همین نام به قلم نیک واکرشرکت دارد. بنظر می‌رسد در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتر او خواهیم بود.

پایان پیام

نویسنده: سید روزبه موسوی

کد خبر : 184837 ساعت خبر : 12:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=184837
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

اطلاعات فوقالعاده ای بودند و واقعا رابطه ی تام با نادیا دل خیلیا رو شکوند….چون واقعا تام لیاقت بیشتر از اینارو داره..‌درضمن نادیا اصلا هم زیبا نیست