تجمع مشهد جنایت بود؛ سخنگوی وزارت بهداشت واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت بهداشت: تجمع مشهد جنایت بود

به گزارش گلونی در اوج کرونا و در زمانی که هرروز رکورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا شکسته می‌شود در شهر مشهد تجمعی شکل گرفت که تعجب و افسوس خیلی‌ها را به دنبال داشت.

این مراسم با عنوان جشن بیعت و با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور و چند چهره دیگر در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد برگزار شد و در آن هزاران نفر نیز شرکت کردند.

هرچند برگزارکنندگان این جشن معتقد بودند به طور کامل موراد و اوصل بهداشتی را رعایت کرده بودند اما باز با این حال انتقادات بسیاری به این تجمع شکل گرفت.

منتقدین می‌گفتند هرچقدر هم که شرکت‌کنندگان این جشن با فاصله از یکدیگر نشسته باشند باز هم در راهروها و تونل‌ها و درب‌های ورودی و خروجی ورزشگاه عملا امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته است.

برخی دیگر از منتقدین می‌گفتند چطور حضور هزاران نفر در ورزشگاه برای جشن و سخنرانی مشکلی ندارد اما برای فوتبال دیدن مشکل دارد؟

امروز سخنگوی وزرات بهداشت هم به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: تجمع مشهد جنایت بود.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف نسبت به برگزاری مراسمی هزار نفره در شهر مشهد بیان کرد: این موضوع باعث تعجب ما نیز شد اما علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته برای آنکه بدانیم چه کسی مجوز این کار را صادر کرده است همه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

این کار در شرایطی که همه به دنبال محدودیت‌های بیشتری هستیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم یک جنایت است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی روز ۱۳ آبان گفت: قطعا نباید این راهپیمایی برگزار شود مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.

همه ما از موضع مقام معظم رهبری در مورد تجمعات آگاه هستیم. در شرایطی که ایشان سلامتی مردم را در اولویت بیشتری نسبت به عزاداری‌ها قرار دادند، برگزاری راهپیمایی دغدغه جدی نیست.

پایان پیام

کد خبر : 183422 ساعت خبر : 7:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=183422
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات