تحویل سال ۱۴۰۰ چه ساعتی است؟ لحظه رسمی و دقیق نوروز را بدانید

تحویل سال ۱۴۰۰ چه ساعتی است؟ لحظه رسمی و دقیق نوروز را بدانید

لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ هجری شمسی اعلام شد

ساعت ۱۳ و ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه

روز تحویل سال ۱۴۰۰: (شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۳۰) روز شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ هجری شمسی

مطابق ۰۸ شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری

۲۰ مارس ۲۰۲۱ میلادی

تحویل سال ۱۴۰۰

به گزارش گلونی کسی چه می‌داند شاید روزگار کرونا به سر آید و نوروز را در کنار هم سر کنیم. شاید این نحسی و تلخی که دنیا را در برگرفته تمام شود. نوروز برای ما ایرانیان مهم‌ترین عید است و به استقبال بهار می‌رویم.

از کودکی تا سال گذشته همه ما خاطراتی تقریباً مشابه از عید داریم. کودکی و عیدی‌های‌مان، لباس و کفش نو. مهمانی و دید و بازدیدهایی که انگار قانونی نانوشته برایش وجود داشت و باید حتماً تا قبل از سیزده فروردین تمام می‌شد.

به هر زحمتی که بود و حتی شده روزی به سه، چهار خانه سر بزنیم تمام تلاش خود را می‌کردیم تا فامیل یا آشنایی از قلم نیفتد. تازه باید جای خالی می‌گذاشتیم برای بازدیدها و آمدن مهمان به خانه‌مان.

اما همه چیز در نوروز سال گذشته تغییر کرد. کنج خانه‌ها نشستیم و تنها همدم‌مان صفحه تلویزیون شد. نوروز و بهار آمد و تنها رفت.

چقدر دل‌مان برای همان مهمانی رفتن‌های عجله‌ای تنگ شد.

چقدر دل‌ما هوای نشستن در خانه به انتظار مهمان را کرد. سبزه‌های سفره هفت سین‌مان زرد شد و آخر، سر از سطل زباله خانه درآورد.

ماه‌هاست که زندگی در دنیا جور عجیبی شده. لبخندها پشت ماسک‌ها پنهان شده و کرونا مشغول قدرت‌نمایی است. زمین به خبری خوش نیاز دارد. به آزاد شدن از بند این ویروس و رهایی. دوباره بشود مثل قبل، مثل گذشته بدون کرونا.

نوروز ۱۴۰۰  در راه است، البته هنوز ماه‌ها به آمدنش مانده. آرزو می‌کنیم که دوباره همه چیز به دوران خوش بدون کرونا بازگردد. دوباره خیابان‌ها بی‌خطر شلوغ شود و خانه‌ها پر از صدای مهمان و بازی بچه‌ها شود.

پایان پیام

کد خبر : 183101 ساعت خبر : 3:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=183101
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات