ترجمه عادل فردوسی‌ پور چگونه به صنعت نشر کمک می‌کند؟

ترجمه عادل فردوسی‌ پور چگونه به صنعت نشر کمک می‌کند؟

اخبار کتاب پیگیر اخبار نباشید را پیگیری کنید

به گزارش گلونی حدود دو هفته پیش عادل فردوسی‌پور به کمک نشر چشمه کتابی را از نویسنده معروف «رولف دوبی» ترجمه و منتشر کرد به اسم «پیگیر اخبار نباشید». این کتاب در همین مدت کوتاه به چاپ دوم و سوم رسیده است.

کتاب پیگیر اخبار نباشید در ۱۴۲ صفحه و با قیمت فعلی ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

ترجمه عادل فردوسی‌ پور

چگونه به صنعت نشر کمک می‌کند؟

کتابی برای منصرف کردن مخاطب از پیگیری زیاد اخبار و غرق شدن در خبرهای تلخ و تلخ‌تر رسانه‌ها. کتابی برای ارائه‌ یک رژیم خبری و دنبال نکردن خبرهای نامربوط در جهت ساختن یک زندگی آرام و به دور از استرس و اضطراب.

تا اینجا همه چیز سر جای خود قرار دارد. هیچ عیب و ایرادی نیست و حتا این اتفاق را می‌توان تحسین کرد. کتابی خوب از یک انتشارات و نویسنده خوب. با یک محتوای خوب‌تر و ترجمه یک مترجم خوب و معروف که به دیده شدن کتاب هم کمک کرده است. اما…

اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید همین کتاب از همین نویسنده را آقای امید کریم‌پور در زمستان سال گذشته با نام «اخبار را دنبال نکنید» منتشر کرده ولی فقط یک بار چاپ شده است.

این کتاب در ۱۴۱ صفحه و با قیمت فعلی ۲۳ هزار و پانصد تومان وارد بازار کتاب شده است.

محتوای هردو کتاب یکی است. نویسنده هردو کتاب یکی است. عنوان هردو کتاب یکی است. فهرست همان فهرست است. تعداد صفحات هردو کتاب یکی است. سایز فونت هر دو کتاب با هم برابر است.

این دو کتاب فقط و فقط در نام مترجم و افعال برخی جمله‌ها با هم تفاوت دارند و همچنین قیمت کتاب فردوسی‌پور گران‌تر از کتاب دیگری است.

اما کتاب فردوسی‌پور هزاران بار بیشتر از کتاب کریم‌پور فروش رفته است.

توجه داشته باشید که کتاب کریم‌پور یک مرتبه و با تعداد ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است ولی کتاب فردوسی‌پور در همین چند روز اخیر ۳ مرتبه و هربار به تعداد ۲۰۰۰ نسخه چاپ شده است.

ورود سلبریتی‌ها به عرصه نویسندگی و ترجمه همیشه نقدهایی به همراه داشته است اما از آن سو، چون به بازار کتاب رونق داده، منتقدین با وجود تمام مشکلات و عیب‌ها از آن چشم‌پوشی کردند.

این موضوع که مردم به عشق یک سلبریتی بیایند، کتابی را بخرند و بخوانند و با این خرید به ناشر و پخش‌کننده و کتابفروش سودی برسانند هیچ ایرادی ندارد و اتفاقا خیلی هم خوب است.

اما اجازه بدهید دل‌مان بسوزد. بگذارید دل‌مان برای آن نویسندگانی که سلبریتی نیستند بسوزد.

بیایید دل‌مان برای آن مترجمانی که سلبریتی نیستند بسوزد. باید دل‌مان به حال آن ناشرانی که امکان همکاری با سلبریتی‌ها را ندارند بسوزد و از همه مهم‌تر دل‌مان برای هزاران هزار کتابی که خیلی خیلی مفیدتر از کتاب سلبریتی‌هاست اما به دلیل مشهور نبودن نویسنده آن یا فروش نمی‌روند یا اصلا به چاپ نمی‌رسند بسوزد.

خلاصه که اخبار کتاب پیگیر اخبار نباشید را پیگیری کنیم تا بعدها دل‌مان به حال خودمان و بازار کتاب و کتابخوانی نسوزد.

کتاب پیگیر اخبار ناشید را از اینجا دانلود کنید و بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 187629 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=187629
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات