حراج ۳۹ هزار تومانی جان انسان‌ها

حراج ۳۹ هزار تومانی جان انسان‌ها

به گزارش گلونی امروز ویدیویی از یک حراج لباس منتشر شد که نشان می‌داد با آمار وحشتناک مرگ و میر کرونا همچنان در کشور ما خیلی‌ها از این بیماری مهلک ترسی ندارد.

ازدحام شدید جمعیت در صف حراج ۳۹ هزار تومانی!

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

این ویدیو حراج ۳۹ هزار تومانی در فروشگاهی در یکی از پاساژهای شهرک غرب تهران را نشان می‌دهد که باعث ازدحام شدید جمعیت در شرایط کرونایی شد.

احتمالا پس از انتشار این ویدیو بسیاری از تحلیل‌گران چنین رفتاری از مردم که بدون ترس وارد این پاساژ شده‌اند را به مسائل اقتصادی کشور ربط بدهد و بگویند چون مردم وضع مالی اسف‌باری دارند طبیعی است که برای خرید لباس‌های ۳۹ هزار تومانی اینچنین تجمع کنند.

اوضاع اقتصادی کشور و وضع معیشت مردم افتضاح است قبول؛ اما نباید هر مشکل و ضعفی را مربوط به آن دانست.

در تمام دنیا وضع حراج‌های خاص همین است. پولدار و فقیر هم نمی‌شناسد.

کمااینکه این حراجی و این ازدحام عجیب و غریب در محله‌ی متوسط رو به بالای تهران اتفاق افتاده است نه در جنوب شهر.

پس این تحلیل خیلی تحلیل دقیقی نیست که با دیدن ازدحام مردم در اوج بیماری کرونا، سری به افسوس تکان دهیم و برای فقر مردم تاسف بخوریم. چیزی که در ویدیو مشهود است این است که این مردم هرچه هستند، فقیر و ندار نیستند.

اما پس چرا باید عده‌ای از مردم در زمانی که ماشین کشتار کرونا روزانه حدود ۵۰۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند، اینچنین برای خرید لباس ازدحام کنند؟

به هرحال همیشه و در هر کجای جهان هستند عده‌ی بیشماری از مردم که برخلاف منطق جمع رفتار می‌کنند.

آنها خود را مبری از هرگونه خطا می‌دانند و تصور می‌کنند خطری آنها را تهدید نمی‌کند. این مردم را نمی‌توان قانع کرد. آنها منطق خود را دارند و طبق منطق خود رفتار می‌کنند.

کمی بیشتر از این هم بخواهید در نگرش و رفتار دیگران تغییر ایجاد کنید متهم به عدم رعایت آزادی عمل و خفقان و… می‌شوید اما با آن برگزارکننده حراجی که می‌توان برخورد کرد.

مجوز برگزاری چنین حراجی‌هایی را که می‌توان صادر نکرد.

پاساژها را که می‌توان محدود کرد و ده‌ها کار دیگر که می‌توان انجام داد و از تجمعات این چنین جلوگیری کرد؛ اما آن کس که باید چنین کارهایی را بکند و توانش را دارد خود را به خواب زده یا خود در جایگاه قاضی نشسته و این مردم را متهم می‌کند.

خلاصه که سیستم، سیستم اشتباهی است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 187320 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=187320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات