محدودیت های جدید کرونایی در لرستان

محدودیت های جدید کرونایی در لرستان

لرستان استاندار لرستان از اعمال محدودیت‌های جدید در هفته پیش‌رو در استان خبر داد.

به گزارش گلونی از ایسنا دکتر سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه ۱۵ آبان‌ماه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به شرایط خطرناک بیماری در استان، گفت:

متاسفانه تعداد افراد مبتلا و بستری شده در بیمارستان‌ها به شدت رو به افزایش است و تعداد مرگ و میرها نیز در آبان ماه افزایش زیادی داشته به طوری که از اول آبان‌ماه تاکنون یعنی در طول ۱۵ روز بیش از ۱۲۰ نفر در لرستان در اثر کووید ۱۹ جان خود را ازدست داده‌اند.

خادمی با تاکید بر ضرورت وضع محدودیت‌های بیشتر برای کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: این موارد محدودیت نیستند و مردم فکر نکنند که ما برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم و مهمترین رکن این است که مردم همکاری لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان به ضرورت استفاده از قوه قهریه در برخی از موارد اشاره کرد و یادآور شد: ما به عنوان مجموعه دولت و مجموعه نظام لازم است تصمیماتی اتخاذ کنیم و در جاهایی هم از قوه قهریه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: از مردم استان و خصوصا شهرهای پرخطر از منزل بیرون نیایند و در اجتماعات و مراسمات شرکت نکنند.

محدودیت های جدید کرونایی در لرستان

خادمی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی، خاطرنشان کرد: اگر مردم مناطق ذکر شده در شهر و یا روستا مواردی مشاهده کردند برای برخورد لازم سریعا به نیروی انتظامی، دادستانی و یا به استانداری اطلاع دهند.

استاندار لرستان با اعلام فعالیت ادارات با ظرفیت ۵۰ درصد و یا یک سوم تا پایان هفته آتی و ممنوعیت ورود ارباب رجوع به ادارات گفت: از امروز ادارات ارباب‌رجوع نمی‌پذیرند و ملاقات عمومی مجاز نیست و در صورت ضرورت، مردم کار خود را به صورت تلفنی انجام دهند و در غیر این صورت کار را به زمان دیگری بعد از این ایام موکول کنند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در پنج شهرستان لرستان شامل دورود، الیگودرز، کوهدشت، دلفان و پلدختر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمام گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل است و فقط مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند مجاز به فعالیت هستند.

استاندار لرستان در خصوص خرم‌آباد و بروجرد گفت: مشاغل گروه ۳ و ۴ در این دو شهر تعطیل است و در مرکز استان محدودیت‌هایی در خدمات شهری و اتوبوس رانی انجام خواهد شد و علاوه بر آن پاساژها و مراکز پر ازدحام باید از ساعت ۱۷ عصر تعطیل باشند و همه دستگاه‌ها موظف هستند روی مجموعه‌ای که به آنها مربوط است نظارت کنند.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه‌ یک اداره کل تخلف یا کم کاری مشهود شود مدیرکل دستگاه مربوطه به دادگستری و هیئت تخلفات معرفی خواهد شد مگر آنکه ثابت شود که آن دستگاه اقدامات قانونی را انجام داده است.

استاندار لرستان یادآور شد: جزئیات مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و اعمال محدودیت های جدید پس از کارشناسی دقیق حداکثر تا فردا شب به اطلاع عموم مردم برسد.

انتهای پیام

کد خبر : 186015 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=186015
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات