گریبان جر داد که زبان فارسی را به قهقرا کشاندید

گریبان جر داد که زبان فارسی را به قهقرا کشاندید

به گزارش گلونی برای ثبت‌نام در اکابری که شیوه و متد تدریس املایش طبق آخرین متد آموزشی باشد مکتب‌خانه‌ای بهتر از مکتب ملانقط پیدا نکردیم از آن‌جا که ملانقط بود که مچ ما را در ناآگاهانه بودن غلطی که می‌کردیم گرفت.

پس برآن شدیم که پیش خودش شاگردی کنیم.

ما که چشم‌مان آب نمی‌خورد به اصلاح امور، اما گفتیم لااقل تلاش خود را در چشم ملانقط فرو کنیم که دیگر برای ما حرف درنیاورد و اگر هم بعد از این غلطی کردیم بتوانیم بندازیم گردن استاد و کلا ما در ماست‌مالی کردن امور استعدادی شگرفت داریم و مادر نزاییده کسی که ما را کنف کند.

برای روز اول اکابر همچون طفلی که به کلاس اول می‌رود استرس داشتیم دو خودکار گرفته بودیم دفتری تکته نانی و سرسوزن ذوقی که گفتند به علت شیوع کرونا تمامی کلاس‌ها انلاین برگزار می‌شود و بد خورد در ذوق‌مان یعنی که چه ؟

ما این‌همه سال حضور در کلاس به عمل آوردیم شدیم این حالا بخواهیم انلاین بخوانیم که همین چهارتا حروفی هم که به زور یادگرفتیم هم از یاد می‌بریم.

ولی خوب ملانقط گفت که روز اول حضوری بیایید برای معارفه بعدش درست می‌کنیم!

با حفظ فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکابر استاد ملانقط حاضر شدیم و در آن‌جا تنها نبودیم شکر خدا و جمعی از اساتید دنیای ادب و ادبیات هم در آن‌جا حضور داشتند که ما عمرا فکرش را نمی‌کردیم آن‌ها هم بله! نام نمی‌بریم بگذریم!

ملانقط شروع کرد و از همان اول نعره‌ها سر داد و گریبان جر داد که زبان فارسی را به قهقرا کشاندید نابود کردید حکیم بزرگ‌مان حکیم ابوالقاسم فردوسی بسی رنج برد در این سال سی که شماها اینجوری بنویسید فارسی؟

ملا داشت اوج می‌گرفت برای تخریب ما، که ناگهان از ته مکتب صدایی آمد که سرها را به سوی خود چرخاند.

رنجش را من کشیدم جوشش را چرا تو می‌زنی؟

ابوالقاسم بود فردوسی …

پایان پیام

نویسنده: مریم مفیدی

کد خبر : 182365 ساعت خبر : 1:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=182365
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات