آثار برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران کتاب شد

سیزدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران

آثار برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران کتاب شد

به گزارش گلونی آثار برگزیدگان بخش ویژه شاعران بدون کتاب سیزدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران، در قالب یک کتاب منتشر شد.

جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران، هر ساله در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» و «یک عمر فعالیت شعری» برگزار می‌شود.

در بخش ویژه‌ این جایزه، شاعران فارسی‌زبان سراسر جهان که در ایران کتاب شعر منتشر نکرده اما دست‌کم به‌اندازه یک کتاب، شعر دارند، می‌توانند شرکت کنند.

تاکنون در این بخش، علاوه بر شاعران ایرانی ساکن داخل و خارج از کشور، شاعرانی از افغانستان و تاجیکستان نیز شرکت کرده و بعضا برگزیده یا تقدیر شده‌اند.

آثار برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران

در سیزدهمین دوره این جایزه، نیلوفر بصری (بوشهر)، رضا عظیمی (قم)، نیلوفر شاطری (خوزستان) و بیتا علی‌اکبری (مشهد) به‌ترتیب، برگزیدگان بخش ویژه شاعران بدون کتاب این دوره از جایزه شدند.

«جای خالی عجیبش» که در قامت کتابی ۱۰۰صفحه‌ای، به‌بهای ۲۰هزار تومان ازسوی انتشارات آرادمان انتشار یافته، مجموعه‌ای است از گزیده شعرهای این شاعران برگزیده.

به‌علاوه گزارش آیین پایانی این دوره از جایزه در شهر کتاب فرشته تهران که همراه بود با اعطای جایزه‌ یک عمر فعالیت شعری، به «فرزانه خجندی»، شاعر تاجیک و نیز متن سخنرانی دکتر «ابراهیم خدایار»، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رایزن فرهنگی پیشین ایران در کشورهای تاجیکستان و ازبکستان.

طرح جلد این کتاب نیز از مرتضی فرج‌آبادی بوده است.

جایزه شعر خبرنگاران رقابت ادبی سالانه است که به آثار انتشار یافته در زمینه شعر به زبان فارسی در ایران و دیگر کشورهای فارسی‌زبان اعطاء می‌شود.

جایزه شعر خبرنگاران، از آن به عنوان کتاب سال شعر خبرنگاران نیز یاد می‌شود، پاییز سال ۱۳۸۴ بنیان گذاشته شد و نخستین دوره آن در سال ۱۳۸۵ با دبیری محمد هاشم اکبریانی و همکاری جمعی از شاعران و خبرنگاران برگزار شد.

داوران این جایزهٔ ادبی از میان خبرنگاران و روزنامه‌نگارها و افراد دارای همکاری مستمر با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های انتخاب می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 188207 ساعت خبر : 9:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=188207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات