با نوعثمانی گری اردوغان چه باید کرد؟

با نوعثمانی گری اردوغان چه باید کرد؟

به گزارش گلونی محمد قوچانی در صفحه شخصی خود نوشت: در نبود سیاست‌مداران روشنفکران ملی در ایران‌، ترک‌تازی‌های همسایه صورت تازه‌ای به خود می‌گیرد‌‌.

در برابر سکولاریسم و میلیتاریسم کمالیست‌های ترکیه، سیاست‌ورزی رجب طیب اردوغان برای من همیشه درس‌آموز و عبرت‌آموز بوده است، اما به عنوان یک ایرانی معتقدم تنها جواب نوعثمانی گری‌، نو‌صفوی‌ گری است‌.

نه احیای حکومت صفویه (که اشتباهات بسیار داشت‌) که اصلاح آن و احیای میراث آن در عصر مدرن همان‌طور که اردوغان از عثمانی گری به نوعثمانی گری رسیده است.

با نوعثمانی گری اردوغان چه باید کرد؟

نماشای گلونی را دنبال کنید

احیای میراثی که ایران زمین را پس از هزار سال تجزیه در اثر حمله تازیان و ترکان متحد ساخت و فارس و ترک و کرد و ارمنی و گرجی و گیلک و لر و عرب را ذیل ایرانشهر قرار داد و کشور کوروش و داریوش را احیا کرد.

مرگ امر ملی در ایران چه در میان سیاست‌مداران چه در بین روشنفکران جهان‌وطن سبب شده است اکنون اردوغان جرات کند و نه تنها به تحریف تاریخ ایران و آذربایجان به عنوان جان ایران ادامه دهد‌، بلکه سودای ارس کند‌.

می‌دانم که پان ترک‌ها (نه آذری‌ها و ترکان ایران زمین که رکن این سرزمین از صفویه تا مشروطه‌اند‌) به این صفحه هجوم می‌کنند اما آیا جای آن ندارد به اندازه حمله به حق هم‌میهنان لر به فلان خانم بازیگر به علت توهین به دختران لر‌، اکنون همه ما ایرانیان به خصوص آذربایجانیان و ترکان ایران به رییس جمهوری ترکیه یادآوری کنیم و هشتگ راه بیاندازیم که آن سوی ارس اگر چه امروز در اثر دست اندازی روس‌ها،دولتی مستقل است اما هیچگاه از فرهنگ و تمدن ایران زمین جدا نبوده و نیست که به قول حکیم نظامی گنجوی شاعری که جمهوری آذربایجان او را می‌خواهد مصادره کند:

همه عالم تن است و ایران دل

نیست گوینده زین قیاس خجل

چون ایران دل زمین باشد

دل ز تن به بود، یقین باشد

آقای اردوغان! حتا در دربار عثمانی هم فارسی سخن می‌گفتند…

پایان پیام

کد خبر : 191654 ساعت خبر : 11:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=191654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات