بیل گیتس و واکسن کرونا و داستان کاهش جمعیت جهان

بیل گیتس و واکسن کرونا و داستان کاهش جمعیت جهان

به گزارش گلونی زهرا شیخی، نماینده مجلس، پزشک و سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، در قالب یک رشته توئیت در توئیتر خود، ادعا کرد که بیل گیتس قصد دارد با استفاده از واکسن جمعیت جهان را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

وی از خبرگزاری تسنیم به عنوان منبع خبر خود یاد می‌کند.

او در این رشته توییت از رویدادی صحبت می‌کند که در آوریل ۲۰۲۰ توسط امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، بیل گیتس و سازمان جهانی بهداشت برگزار شده و نتیجه آن ایجاد ساز و کاری بین‌المللی برای توزیع عادلانه واکسن تحت عنوان کوواکس زیر نظر سازمان جهانی بهداشت و بنیاد بیل گیتس بوده است.

بیل گیتس و واکسن کرونا و داستان کاهش جمعیت جهان

ادعاهای این نماینده مجلس در مورد بیل گیتس باعث تشویش اذهان و ایجاد ترس در مورد واکسن و متعاقبا به خطر انداختن سلامت عمومی، آن هم همزمان با آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها، شده است.

اما آیا بیل گیتس به دنبال کاهش جمعیت جهان با کمک واکسن‌هاست؟

ادعای کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی جمعیت با واکسن‌ها که شیخی به آن استناد می‌کند مربوط به یکی از سخنرانی‌های بیل گیتس در تد تاک سال ۲۰۱۰ است.

موضوع سخنرانی گیتس، آینده انرژی و آب و هوای کره زمین است. او در بخشی از سخنرانی با اشاره به اینکه جمعیت جهان به ۹ میلیارد نفر خواهد رسید می‌گوید:

«اولین عامل جمعیت است. جمعیت کنونی جهان در حدود ۶/۸ میلیارد نفر است که در آینده به سمت ۹ میلیارد نفر پیش می‌رود. اگر ما تلاش فراوانی در زمینه سلامت و واکسن‌ها و خدمات درمانی بکنیم شاید بتوانیم این عدد را در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهیم، ولی با این وجود باز هم در حدود ۱/۳ برابر رشد خواهیم داشت.»

اما همانطور که گیتس در همین سخنرانی و سایر مصاحبه‌هایش در سال های بعد تاکید می‌کند منظور او از کاهش جمعیت با واکسن‌ها، کشتن افراد نیست.

بر اساس مقاله‌ای در وبسایت Snopes منظور گیتس از بیان این نکته این است که با افزایش کیفیت خدمات بهداشتی، نیاز به زاد و ولد بیشتر از بین می‌رود و این امر به کاهش رشد جمعیت کمک می‌کند.

گیتس قصد ندارد تا با استفاده از واکسن‌ها جمعیت جهان را کاهش بدهد.

او نمی‌خواهد از واکسن به عنوان عامل مرگ یا ابزاری برای عقیم‌سازی مردم جهان استفاده کند.

در واقع گیتس علاقه دارد تا با واکسیناسیون فرزندان بیشتری زنده بمانند تا نیاز والدین به فرزندآوری بیشتر کاهش پیدا کند و در نتیجه آن نرخ رشد کلی جمعیت مهار شود.

شفاف‌تر: بیل گیتس می‌گه وقتی افراد (خصوصا تو جوامعی که خیلی توسعه یافته نیستن) بدونن که بچه‌هاشون زنده می‌مونن و براثر بیماری نمی‌میرن بجای اینکه مثلا ۵ تا بچه بیارن همون دوتا رو میارن چون می‌دونن بخاطر واکسیناسیون به‌موقع بچه‌هاشون تو سن کم نمی‌میرن و دیگه نیازی نیست بچه‌های بیشتری بیارن. و اینجوری رشد جمعیت کمی مهار می‌شه.

In other words, Gates is not interested in using vaccines to reduce the population by using them as an agent of death or a tool to sterilize unsuspecting masses. Rather, Gates is interested in keeping more children alive in order to reduce the need for parents to have more children, thus limiting the overall population growth rate.

تهدید سلامت عمومی

در روزهایی که با شروع واکسیناسیون در برخی از کشورهای دنیا می‌توان به بازگشت به زندگی عادی امیدوار بود، بازگویی چنین شایعاتی  می‌تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد.

آنچه در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است مطالبه‌گری مردم و نمایندگان منتخب آنها جهت خریداری واکسن برای تمامی ایرانیان است.

شروع واکسیناسیون در کشور قطعا از بروز مرگ و میرهای بیشتر جلوگیری خواهد کرد. از سرگیری بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی همانند گردشگری که به شدت تحت تاثیر شیوع این ویروس بوده‌اند نیز یکی دیگر از جنبه‌های مهم ریشه‌کنی این ویروس خواهد بود.

پایان پیام

گزارش‌گر: مریم قره‌گزلو

برخی منابع: کانال تلگرامی Scientometrics، فکت نامه، سایت snopes و Ted talks

کد خبر : 191454 ساعت خبر : 2:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=191454
اشتراک در نظرات
اطلاع از
5 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

کدوم آدمی از ترس از بین رفتن بچه الان بچه دار میشه این چه توجیه مسخره ای هست ؟؟؟

در تعجبم به صراحت بیل گیتس میگه “شاید بتوانیم این عدد را در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهیم، ولی با این وجود باز هم در حدود ۱/۳ برابر رشد خواهیم داشت..” حتی آماری که در صحبتهاش می کنه تاکید داره به اینکه منظورش جلوگیری از رشد جمعیت به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصده .حالا چرا بعضی ها به این دامن می زنند چون دوست ندارند دنیای وحشتناکی که از غرب ساختند بشه منجی بشریت

با افزایش کیفیت خدمات بهداشتی درواقع جمعیت افزایش پیدا میکنه!!! با چه منطقی فکر کردید که به چنین نتیجه ای رسیدین؟ چن درصد خانواده ها رو دیدید که با ترس از مرگ بچه هاشون همینجور بچه دار بشن؟
چون بیل گیتس یه آدم مشهور و موفقه باید هرجور شده حرفاش رو توجیه کنیم؟!

کدام فرد علمی بدون بررسی کم وکیف سخنان چنین فرد مشهوری و بدون تعقل و استدلال نقل قول می کند و برحرفش هم تاکید دارد؟ ایشان اگر پایان نامه دکتراشون رو هم نوشته یا خوانده بودند روند استدلال علمی را می فهمیدند.

حالا اينا همش بهانه ست…..
توجيه منطقى است براى بيان نظر اوليه!
عوامل اقتصادى و زير ساخت هاى ناهماهنگ و… و نداشتن عناصر اوليه مثل آب و هواى سالم! فرزند آورى، خوب چرا؟!
كم كم به داشتن سگ و گربه اكتفا كنيم!