حواشی شام ایرانی تمامی ندارد؛ کدام توطئه و کدام مکر؟

حواشی شام ایرانی تمامی ندارد؛ کدام توطئه و کدام مکر؟

به گزارش گلونی ماجرا از یک ویدئوی چندثانیه‌ای شروع شد که مردم ایران دست به دست می‌کردند.

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون باز هم با یک حرف عجیب حاشیه‌ساز شد.

او که در آخرین قسمت از مجموعه شام ایرانی بازی می‌کند در یکی از شب‌های این برنامه، میان مهمانی حرف عجیبی زد که موجب دلخوری بخشی از هموطنان شد.

او وقتی صحبت‌هایشان با بازیگران زن دیگر در مورد ازدواج و زندگی گل انداخته ناگهان می‌گوید: «دخترهای امروزی هم که سر و شکل‌شون مثل نیکول کیدمنه ولی حرف زدن‌شون مثل لر.»

نماشای گلونی را دنبال کنید
این حرف عجیب از یک هنرمند باعث واکنش کاربران فضای مجازی شد. نه فقط لرها که دیگر کاربران نیز به صفحه ایشان رفتند و اعتراض کردند.

پس از بالا گرفتن انتقادات، بهاره رهنما مجبور شد فیلمی منتشر کند و در مورد این جمله عجیب توضیح بدهد.

او از مخاطبان درخواست می‌کند نکات مثبت برنامه را ببینید و به نوعی آن حرف را شوخی عنوان می‌کند!

حواشی شام ایرانی تمامی ندارد

پذیرفته نشد

بسیاری که منتظر بودند او شفاف عذرخواهی کند این ویدیو را به عنوان عذرخواهی بهاره رهنما نپذیرفتند و عصبانی‌تر شدند.

خانم رهنما بعد از این ویدئو که کامنتش را بسته بود، متنی منتشر و تاکید کرد: «از طوفان‌ها و توطئه‌های سخت‌تر از این گذشتم.»

البته هیچ کس متوجه توطئه‌ای که ایشان درباره آن حرف زدند نشد. کدام توطئه؟ چی؟ کی؟ کجا؟ یعنی جمله‌ای که خودشان گفته‌اند توطئه‌ای برعلیه خودشان بوده است؟

توضیح دوم بهاره رهنما درباره حواشی برنامه شام ایرانی
توضیح دوم بهاره رهنما درباره حواشی برنامه شام ایرانی

ایشان در این پست به حق از تهدید و فحاشی برخی کاربران گله می‌کند که درست است و مورد تایید هیچ کس نیست.

ایشان هنرمند هستند و احترام‌شان واجب و خط مشی گلونی نیز، همین تکریم و احترام است.

اما چیزی که کاربران و هم‌وطنان لر را همچنان عصبی نگه می‌دارد این است که او مدعی می‌شود منظورش از لر، فیلم سینمایی دختر لر بوده نه مردمان لر.

یعنی مردمی که منتظر عذرخواهی ایشان بودند باز هم با دلایل عجیب مواجه می‌شوند. کاربران عقیده دارند، هیچکس به فیلم دختر لر نمی‌گوید لر.

به هر حال شاید برخی به ایشان این طور مشورت داده‌اند که با آوردن نام فیلم دختر لر قضیه را فیصله بدهد اما این طور نمی‌شود.

سومین توضیح

سومین توضیح خانم رهنما درباره شام ایرانی
سومین توضیح خانم رهنما درباره شام ایرانی

خانم رهنما در سومین توضیح خود فعالان عزیز لر را مخاطب قرار می‌دهد و می‌نویسد:

«خداوند را شاهد می‌گیرم که هیچ اشاره‌ای به قومیت نداشتم شما عزیزان هم اگر عجول نبودید و شام ایرانی ما را تا قسمت آخر می‌دید متوجه می‌شدید که من اصلا به بهانه حمایت از یک بانوی لر که قربانی سوختگی در یک نزاع فامیلی شده بود در این برنامه شرکت کردم!»

علامت تعجب را خودشان آخر این جمله گذاشته‌اند و در پایان از «تهدید به قتل و اسیدپاشی و آدم‌ربایی توسط بعضی از همشهریان لر» خبر می‌دهد و پیگیری حقوقی و قضایی ماجرا که البته به‌جا و درست است و کسی حق ندارد چنین رفتاری داشته باشد.

ایشان در پایان این نوشته آیه ۵۴ سوره مبارکه آل عمران را آورده‌اند:

«وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ» و [دشمنان‌] مكر ورزيدند، و خدا [در پاسخشان‌] مكر در ميان آورد، و خداوند بهترين مكرانگيزان است.

اما مشخص نکردند چه مکری؟ یعنی جمله‌ای که خودشان گفته‌اند مکری برعلیه خودشان بوده است؟ کسی نمی‌داند.

به هر حال آن چه مشخص است این است که تا این لحظه نه توضیحی از طرف برنامه شام ایرانی داده شده است و نه ایشان رسما عذرخواهی کرده‌اند.

کامنت‌های صفحه بسته است و افکار پریشان.

فقط یک لحظه به این فکر کنید که اگر خانم رهنما جمله‌ای در ستایش مردم هم‌وطنش گفته بود الان چه اتفاقی می‌افتاد؟

صدها هزار فالوئر به ایشان اضافه می‌شد و این قدر اعصاب‌خردی اتفاق نمی‌افتاد.

امید که مردم ایران و مردم لر از سراسر کشور بزرگوارانه از این ماجرا بگذرند و آن را نادیده بگیرند.

اصالت و بزرگی مردم ایران با یک جمله زیر سوال نمی‌رود.

پایان پیام

کد خبر : 190667 ساعت خبر : 10:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190667
اشتراک در نظرات
اطلاع از
10 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ایشون حق ندارند به اصیل ترین قوم ایرانی توهین کنند
من به عنوان یک ایرانی ایشون رو نمی بخشم

سلام واقعا ناراحت میشم‌وقتی میخوان که مردم بزرگواری کنن اخه چرا.چرا مردم باید ببخشن؟چرا هنرمند نه این هنر پیشه رو ببخشن.من کُرد هستم ولی دلم نمیخواد این قضیه بخشیده بشه.دلم نمیخواد به مردم کشورم به مردم لُر ،که پاکن و انسانیت ازشون میباره توهین‌بشه.باید کسی اگر حرف اشتباهیی میزنه تاوان پس بده.کسی نباید به خودش جرات بده توهین‌کنه و بعد بشینه هم فکری کنه با از خودش بدترا که‌چطور خودشو تبرئه کنه.

پیگیری همچین موضوع سخیف و حاشیه سازی، نه تنها باعث شفافیت و به سرانجام رسیدن نمیشه، که فقط دامن میزنه به گسترش و پخش شدن هرچه بیشترش، که فکر نمیکنم تو خط مشی گلونی همچین ایده ای باشه. البته که حتما خودتون استاد این قضایا هستین.

با یک حرکت دسته جمعی انفالوشون کنند که این بزرگترین تنیبه برای این نمایشگران مجازیست

عده ی زیادی از خانم ها و آقایان که به دلیل جذابیت ظاهری و … در عرصه هایی مثل بازیگری معروف شده اند متاسفانه نه اصالت و نه تحصیلات واقعی دارند .در برنامه هایی مثل همین شام ایرانی وقتی قرار باشد در نقش و شخصیت خودشان باشند هویت و اصالتشان آشکار میشود
باید از دنیای مجازی ممنون باشیم که مردم هر روز آگاهتر میشوند …

هنرمند برای چی احترامش لازمه؟ بخاطر هنرش ؟ بخاطر مردم داریش؟ ایشون هیچکدومو نداره هنرمند باید به همه مردم با هر فرهنگ و عقیده ای احترام بزاره و عقاید شخصیش رو جار نزنه چون از هر قشر و قومی طرفدار داره و بدونه اشتباه کرد باید معذرت خواهی کنه. خدایا اینا که همه چیزو با خارجی ها مقایسه میکنن یکم احترام به مخاطبو هم ازشون یاد بگیرن یه هنرمند کره حتی برا مسائل شخصیش هم معذرت میخواد اینا بهمون توهین میکنن بعدش بهونه و داستان و مظلوم نمایی

با اين نظر موافقم واينكه همان طور كه انتظار ميره هدف از برنامه اى چون شام ايرانى اشنايى بيشتر با خود افراد هنرمند شركت كننده و زندگى حقيقى انها ومهمتر شخصيت ونوع نگرش بازيگران سرزمينمان است كه به روشنى مشخصا در اين سرى از نرنامه هنرمند عزيز از ابتداى برنامه سعى در معارفه خود داره وتماما دستاوردهاى حرفه اى وكارى وتحصيلى حتى مادر شدن حتى دوبار ازدواجشون رو به رخ ملت ميكشن ولى ماندد ضرب المثل قديمى كه ميگه مشك انست كه ببويد نه انكه عطار بگويد ايشون در مكالمات با همكارانشون افكار حقيقى خود رو نشون ميدن كه كاملا گوياى نوع نگرش ايشون هست

چرا ایشون فقط میخوان ماست مالی کنن،شفاف و صریح میگفتن معذرت می‌خوام.البته عذرخواهی کردن کار انسانهای بزرگ منش و شجاع هست که باتوجه به حرف ها و طرز فکر ایشون ازشون بعید هست.

آخر و عاقبت بزرگ کردن آدم های کوچیک

سلام. استدلال شما تا اتفاق نمی افتد مناسب است ولی در ادامه چرا بزرگوارانه بگذریم؟ تاکی؟ چرا؟ که چی بشه؟ گذشتن از چی؟ شما یه صفحه نوشتید تا بگویید بگذرید؟!؟!؟!نکنه بخاطر اینکه از فعالان فرهنگ گی گفتن شما شخصی سازی کردین؟ خب، پس چرا نوشتید، میگذشتید!؟ دوما، اصالت و بزرگی و… گزاره ای درست است و ربطی به متن شما ندارد.