سعید مومیوند محیط بان همدانی آزاد شد

سعید مومیوند محیط بان همدانی آزاد شد

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست از آزادی محیط‌بان سعید مومیوند خبر داد.

به گزارش گلونی ایسنا نوشت: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ محبت خانی ضمن تایید خبر آزادی این محیط بان گفت: سعید مومیوند، محیط بان همدانی، بعد از سه سال تحمل حبس به آغوش خانواده بازگشت.

محبت خانی در ادامه از تلاش‌های رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشکر کرد.

به گزارش ایسنا در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه محافظت شده می‌شوند و خودروی آنان که پیکان بود را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود.

محیط‌بان مومیوند پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند.

فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می‌شود.

در خردادماه ۹۸ با پیگیری‌ها و اعتراض‌های انجام شده حکم او نقض شد و دیوان عالی کشور پرونده را برای تجدیدنظر به همان شعبه دادگاه و همان قاضی که حکم اعدام را صادر کرده بود، فرستاد.

در نتیجه پرونده به دستگاه قضایی همدان بازگشت ولی مجدد در دادگاه استان، رای قصاص صادر و این محیط‌بان محکوم به اعدام شد.

با اعتراض دوم به رای دادگاه، پرونده محیط‌بان «مومیوند» برای دومین بار به دیوان عالی کشور فرستاده شد و در دیوان عالی حکم اعدام را نقض کرد و پرونده را به شعبه دیگری ارجاع داد.

در پی بررسی مجدد این پرونده از سوی دادگاه قرار شد تا محیط بان با قرار وثیقه آزاد شود.

سعید مومیوند محیط بان همدانی آزاد شد

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهار داشت: خانواده این محیط بان توانستند مبلغ زیادی از این وثیقه پنج میلیارد تومانی را تهیه کردند و در تماسی که روز گذشته با یگان حفاظت محیط زیست داشتند موضوع کمبود وثیقه را مطرح کردند که موضوع را با رییس سازمان در میان گذاشتم و موافقت شد تا مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان از کمبود وثیقه از صندوق ملی محیط زیست تامین شود.

وی ادامه داد: اگر کارهای مربوط به برداشت پول از صندوق ملی محیط زیست امروز تمام و پول به حساب دادگستری همدان واریز شود دیگر پنج میلیارد تومان وثیقه تامین می‌شود و محیط بان یک تا دو روز دیگر آزاد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: محیط بان همدانی با قرار وثیقه از زندان بیرون می‌آید تا به پرونده اش رسیدگی شود، خوشبختانه رای اعدام که نقض شده بود بنابراین یا در دادگاه عمومی یا دادسرای نظامی به این پرونده رسیدگی می‌شود که البته با توجه به تصویب قانون حفاظت از محیط بانان، جرایم مسلحانه محیط بانان باید در دادسرای نظامی رسیدگی شود.

پایان پیام

کد خبر : 190965 ساعت خبر : 12:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190965
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات