سمینار رشوه و رشوه خواری! طنزی از گل آقا

سمینار رشوه و رشوه خواری! طنزی از گل آقا

در جلسه ۸۳ مکتب‌‌خانه طنز آنلاین طنزی از گل آقا را بررسی کردیم.

به گزارش گلونی کیومرث صابری فومنی در ۱۰ آذر ۱۳۷۰ در ستون دو کلمه حرف حساب نوشته است:

شایعه وجود رشوه‌خوار و رشوه‌خواری، به قدری محکم و ریشه‌دار شده است که نه فقط مقامات و مسؤولان که حتی جراید کثیرالانتشار هم آن را جدی گرفته‌اند و درباره آن سخن می‌فرمایند و مقاله می‌نویسند!

تا این جای بحث، البته بحثی ندارد! اما وقتی مردم عادی هم گول شایعات متواتره در باب وجود رشوه‌خوار و رشوه‌خواری را خورده، خودشان را وارد بحث می ‌کنند، آن وقت ما که گل آقا باشیم، لابد لازم است که خودمان را هر جوری شده وارد بحث کنیم که مجموعه ورود کنندگان به بحث را تکمیل کرده باشیم.

سمینار رشوه و رشوه خواری

در چنین اوضاع و احوالی، بحث بر سر این که زبانم لال، در جامعه ما آدم رشوه‌خوار هم وجود دارد یا خیر، فی‌الواقع یک بحث بی‌نمکی است؛ زیرا اگر هم چنین افرادی وجود نداشته باشند – که لابد وجود ندارند، هم! – بهتر آن است که بنشینیم و بحث کنیم که اگر رشوه‌خواری در آینده وجود پیدا نمود. مضار آن چیست و ما برای بررسی مضار آن (البته اگر مضاری هم داشته باشد!) باید چه کار کنیم؟

ملاحظه می‌فرمایید که این بحث، از مباحث کلیدی و زیربنایی است و آدم باید الکی و کتره‌ای شانه از زیر بار آن خالی کند.

منتهای مراتب، بهترین راه بر حصول و وصول به مقصد، گمانم همان باشد که روزنامه کیهان از قول مردم نگاشته است. آنجا که می‌فرماید:
«مردم می‌گویند: باید مضار رشوه خواری در یک سمینار بررسی شود.»

فلذا! همین امروز و فرداست که با تشکیل سمینار رشوه و رشوه خواری، ریشه این معضل اجتماعی از بیخ و بن خشکیده شود… همان جور که ریشه بقیه مشکلات با تشکیل انواع و اقسام سمینار، خشک گردید!

پایان پیام

کد خبر : 192296 ساعت خبر : 3:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=192296
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات