موزه تخت جمشید شیراز فخر ایرانشهر است

موزه تخت جمشید شیراز مجموعه ای ۲۵۰۰ ساله

به گزارش گلونی موزه تخت جمشید شیراز در محل تاریخی تخت جمشید واقع شده است‌، قدیمی‌ترین ساختمان در بین موزه‌های ایران است، زیرا در زمان تعمیرش یکی از کاخ‌های تخت جمشید کشف شد.

در این مکان می‌توانید تعدادی اشیا کشف شده مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش مانند سرنیزه، شیپور هخامنشی، خنجر، ظرف، مجسمه و لوح‌های سفالی را مشاهده کنید.

موزه تخت جمشید شیراز

شهر شیراز شهر زیبایی‌ها است. می توان با سفر به این شهر لذت وصف ناپذیر و حس عطر خوشایند بهارنارنج ها را تجربه کرد.

موزه هخامنشی در حرم خشایار شاه (کاخ ملکه) در کاخ تخت جمشید (تخت جمشید) مرودشت در نزدیکی شیراز در استان فارس واقع شده است.

 اشیا مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، هخامنشی و اسلامی در این موزه همه در سه بخش مختلف جمع آوری شده و به نمایش گذاشته شده‌اند.

از یک سالن مرکزی بزرگ و دو اتاق کوچک‌تر تشکیل شده است. قطعات به نمایش درآمده در این موزه در طی سال‌های مختلف در کاوش‌های مختلف کشف شده است.

آثار درون موزه

برخی از قطعات نمایش داده شده در موزه شامل مهره‌هایی به رنگ چشم، لوح‌های سفالی، ظروف آلاباستر، سر نیزه‌ها، تیرها، قسمت‌هایی از مجسمه‌های باستانی، گلدان‌های آتش نشانی و آجرهای لاجورد است. کرنای هخامنشی یکی از جالب‌ترین عتیقه‌های موجود در موزه است.

کرنا یک ساز بادی است که قدمت آن به حدود ۲۵۰۰ سال پیش می‌رسد.

یک کتیبه معروف (معروف به کتیبه حرمسرا) در محله ملکه یافت شد. اگر به شیراز سفر کردید بازدید از این موزه با اشیا با ارزش را هرگز از دست ندهید و با تاریخ و تمدن ایران‌زمین بیشتر آشنا شوید و از تماشای آن لذت ببرید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان فارس، مرودشت، ۱۱ کیلومتری شمال شرق مرودشت

با گوگل مپ به موزه تخت جمشید بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 190223 ساعت خبر : 9:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190223
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات