موزه مردم شناسی حمام مهدی قلی بیک مشهد

موزه مردم شناسی حمام مهدی قلی بیک مشهد

به گزارش گلونی موزه مردم شناسی مهدی قلی بیک مشهد در نزدیکی مقبره امیر غیاث الدین ملکشاه، در ضلع غربی امام رضا (سلام‌الله علیه) حرم واقع شده است.

برخی از اشیا برای نمایش در موزه وجود دارد مانند وسایل ضروری در حمام قدیمی، انواع سماورهای زغالی، ظروف مختلف، لیوان‌های آشامیدنی و نمایشگاه قدیمی عکس.

اگر به مشهد سفر کردید بازدید از این موزه زیبا را از دست ندهید. در این موزه می‌توان از معماری زیبا و آثار درون آن بسیار لذت برد.

موزه مردم شناسی مشهد

حمام مهدی قلی بیک ۴۰۰ ساله است و یکی از بهترین نمونه‌های حمام عمومی تاریخی ایران است.

شما می‌توانید تمام بخش‌های حمام قدیمی ایران را در اینجا ببینید و با آن آشنا شوید. ویژگی این حمام ۱۳ لایه نقاشی است که اهمیت آن را در طول زمان نشان می‌دهد.

 این موزه مردم شناسی مشهد در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) قبلاً حمامی قدیمی به نام حمام مهدی قلی بیک بوده است. این بنای تاریخی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین غسالخانه ایرانی و از جاذبه‌های مشهور مشهد است.

 بعلاوه، موزه مردم شناسی مشهد به دوران صفویه باز می‌گردد که با نقاشی، گچ بری و کاشی کاری تزئین شده است.

 مصالح اصلی مورد استفاده در این ساختمان آهک، شیشه، سنگ، فلز، گچ، آجر و کاشی است. علاوه بر این، نقاشی‌های روی دیوارها و سقف عمارت داستان‌های ایران باستان و زندگی عادی مردم را روایت می‌کند.

سرانجام، سیستم‌های روشنایی و گرمایشی باستانی این بنای تاریخی شگفت انگیز است. دیدن این موزه زیبا با معماری بسیار دیدنی را از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: مشهد، خروجی ضلع غربی صحن جامع رضوی یا در انتهای خیابان اندرزگو (خسروی نو) اندرز گوی ۱۳، انتهای بازار بزرگ ( بازار فرش فروش‌ها )

با گوگل مپ به موزه مردم شناسی مشهد بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 189293 ساعت خبر : 10:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=189293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات