هفتادمین شماره اندیشه پویا منتشر شد

هفتادمین شماره اندیشه پویا منتشر شد

خاکسپاری شجریان حاشیه‌هایی داشت که در گفت‌وگو با حمیدرضا نوربخش، رئیس خانه‌ موسیقی، و محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر، به آن‌ها پرداخته شده. گفت‌وگوی منتشرنشده‌ی سعید کمالی دهقان با شجریان هم در این شماره هست.

به گزارش گلونی در شماره‌ی تازه‌ی این مجله، علاوه‌بر گفت‌وگویی با مسعود کیمیایی درباره‌ی سختی روزگار امروز، مطالب دندان‌گیر دیگری را هم می‌توانید بخوانید:

بخش ویژه‌ این شماره درباره‌ی شاهرخ مسکوب است، شامل گزارشی از دست‌نویس‌های مسکوب که اخیراً در دانشگاه استنفورد رونمایی شد به همراه گزیده‌ نامه‌های مسکوب، و نیز متن سخنرانی بهرام بیضایی، حسن کامشاد و عباس میلانی.

هفتادمین شماره اندیشه پویا

«یک کلمه» اولین رساله‌ فارسی در باب اهمیت حکومت قانون است که امسال ۱۵۰ ساله شد. در این موضوع مقالاتی از داوود فیرحی، همایون کاتوزیان، مقصود فراستخواه و علی میرموسوی در مجله منتشر شده.

خاکسپاری شجریان حاشیه‌هایی داشت که در گفت‌وگو با حمیدرضا نوربخش، رئیس خانه‌ی موسیقی، و محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر، به آن‌ها پرداخته شده. گفت‌وگوی منتشرنشده‌ سعید کمالی دهقان با شجریان هم در این شماره هست.

دیگر، مقاله‌ی بلندی از یوسا با ترجمه‌ی عبدالله کوثری که درباره‌ی «مرگ سیاست و غیبت فرهنگ در عرصه‌ سیاسی» است.

حبیبه جعفریان، شمیم مستقیمی، بهرنگ بقایی و مریم منوچهری هم روایت‌هایی درباره‌ فقیر شدن تدریجیِ ایرانیان در این روزها نوشته‌اند.

صفحاتی هم درباره‌ی کانون نویسندگان ایران و اولین سالن اپرای ایران تالار رودکی، و مقاله‌ی تجدیدنظرطلبانه فرانسیس فوکویاما درباره‌ لیبرالیسم از دیگر مطالب این شماره‌اند.

اندیشه پویا نشریه‌ای مستقل در زمینه علوم انسانی است که از اردیبهشت ۱۳۹۱ به صورت دوماهنامه آغاز به کار کرد و در ادامه ترتیب انتشار آن به ماهنامه تغییر پیدا کرد.

این نشریه به سردبیری رضا خجسته‌رحیمی منتشر می‌شود. صاحب امتیاز و مدیر مسئول این نشریه برات‌الله صمدی راد و مدیر امور اجرایی نشریه نیز با فرید مدرسی است.

پایان پیام

نویسنده: نوید ولیزاده

کد خبر : 189063 ساعت خبر : 10:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=189063
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات