یک بیماری ناشناخته دیگر این بار از هند

یک بیماری ناشناخته دیگر، این بار از هند

به گزارش گلونی یک مرد ۴۵ ساله فوت کرده و نزدیک به ۳۰۰ نفر از شنبه شب تاکنون در شهر الورو در منطقه گوداواری در غرب آندرا پرادش هند بستری شده‌اند.

مقامات بهداشتی گفته‌اند بیمارانی که به بیمارستان دولتی الورو مراجعه کرده‌اند از علائم تشنج، استفراغ و سردرد شدید شکایت دارند. هنوز علت این بیماری مشخص نشده است.

یک بیماری ناشناخته

این چیزهایی است که تاکنون در مورد بیماری می‌دانیم:

۱- اعضای خانواده فرد درگذشته گفتند: این مرد ۴۵ ساله به نام سریدار، عصر شنبه بیمار شد وی صبح روز بعد با علائم صرع و کاهش هشیاری در بیمارستان دولت محلی بستری شد.

طبق گفته پزشکان بیمارستان دولتی، سریدار در اثر علائم دیگر درگذشت، زیرا تا عصر از علائم صرع بهبود یافته بود. پلیس خواستار گزارش کالبدشکافی متوفی شده است.

۲- به‌روزرسانی آمار مقامات بهداشتی یکشنبه شب نشان داد که تعداد افراد بیمار از ۲۸۵ نفر عبور کرده است.

مقامات روز شنبه گفتند که ۱۱۷ نفر از آنها پس از بهبودی کامل ترخیص شده و حدود ۳۰ نفر نیز برای ترخیص آماده هستند.

پنج نفر به بیمارستان دولتی مجهزتر ویاجاوادا منتقل شده‌اند و تعدادی از بیماران نیز در بیمارستان‌های خصوصی تحت درمان هستند.

۳- دولت اعلام کرده نمونه‌های آب ۲۲ منطقه آسیب دیده هیچ نشانه‌ای از آلودگی نشان نمی‌دهد و پس از انجام آزمایش خون همه افراد بیمار، هیچ عفونت ویروسی تشخیص داده نشده است.

همه بیماران همچنین از نظر بیماری ویروس کرونا (Covid-19) مورد آزمایش قرار گرفتند و همه گزارش‌ها منفی بودند.

نتایج آزمایش برای سندرم خستگی مزمن (CFS) روز دوشنبه عصر اعلام می‌شود. نمونه‌گیری از شیرهای مورد استفاده در منطقه هم در حال انجام است.

معاون وزیر بهداشت هند گفته توجه ویژه‌ای به مناطق با چنین مواردی داده می‌شود و نقاهتگاه‌های پزشکی در آنجا ایجاد می‌شوند. وی همچنین گفته: یک بررسی خانه به خانه برای نظارت بر وضعیت بهداشتی مردم در حال انجام است.

۴- حزب مخالف دولت (TDP) دولت را مسئول بیماری صدها نفر در الورو دانسته، وی گفته دولت می‌داند مردم منطقه در ۱۸ ماه گذشته از آب آشامیدنی سالم استفاده نمی‌کردند.

رئیس این حزب همچنین خواستار تحقیق کامل در مورد شیوع بیماری و اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی در الورو شده است.

۵- پژوهشگران موسسه ملی تغذیه و سلامت غذایی هند به منطقه اعزام شده‌اند. همچنین یک تیم ۵ نفره از پزشکان برجسته موسسه علوم پزشکی هندوستان برای بررسی وضعیت و معالجه بیماران اعزام شده‌اند.

پایان پیام

منبع: ایندیاتایمز

ترجمه: دکتر امیر صدری

کد خبر : 191032 ساعت خبر : 4:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=191032
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات