تولید برق از سر مردان طاس

تولید برق از سر مردان طاس

به گزارش گلونی یک شرکت اسپانیایی پروژه عجیبی ارائه داده که در آن تابش آفتاب به جمجمه افراد طاس به شکل الکتریسیته در باتری‌های کوچکی که همراه فرد است ذخیره می‌شود.

این طرح چند ایراد بزرگ دارد. یکی این‌که قابلیت‌های افراد مودار در آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تبعیضی که از دیرباز بین افراد کچل و مودار وجود داشته را تشدید می‌کند.

تبعیضی که برخلاف انتظار به نفع افراد کچل است، حتی در فرهنگ خودمان؛ آن‌جا که می‌فرماید: «من کچلم تو مودار، من «می‌ذارم» تو وردار!»

تولید برق از سر مردان طاس

ایراد دیگرش هم این است که برای تبدیل انرژی حاصل از تابش به الکتریسیته نیاز به صفحه‌های خورشیدی است که در این مورد خاص باید به شکل ریزتراشه زیر پوست سر فرد طاس کار گذاشته شود.

حمل خود باتری هم که داستان دیگری است و احتمالا هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، استرس افتادن باتری را هم به استرس افتادن موبایل و کیف پول و سوویچ اضافه می‌کند.

تازه اگر با همه‌ این موارد کنار بیاییم، باید همیشه در ظل آفتاب باشیم بلکه بتوانیم چند وات برق تولید و ذخیره کنیم.

ولی اگر دانشمندان جوان ما بخواهند همین فناوری را بومی‌سازی کنند، کارشان به مراتب ساده‌تر است چون می‌توانند با دور زدن محدودیت‌های فوق اعم از نیاز به نصب ریزتراشه و طاس بودن تولیدکننده‌ برق و فقط با استفاده از یک باتری و ۳۰ سانتی‌متر سیم، به قدری برق تولید کنند که دیگر شاهد هیچ خاموشی‌ای در کشورمان نباشیم.

کافی است هر چند روز یک بار باتری را در جیب پیراهن افراد، ترجیحا سرپرست خانوار، مستأجر و دارای دو فرزند یا بیشتر، گذاشته و آن‌ها را برای خرید مایحتاج زندگی راهی مراکز خرید و میادین میوه‌و تره‌بار کنیم.

خواهید دید که در هر بازدید از مراکز فوق چنان برق سه‌فازی از کله‌ آن‌ها خواهد پرید که خیال کل خاورمیانه را برای مدت‌ها از بابت برق راحت خواهد کرد.

نویسنده: مسعود توکلی

کد خبر : 199557 ساعت خبر : 11:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=199557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات