دوگانه ملت و دولت و نقد کارشناسان درباره برق و گاز

دوگانه ملت و دولت و نقد کارشناسان درباره برق و گاز

به گزارش گلونی فصل سرما از راه رسیده است و ما شاهد دوگانه همیشگی هستیم. دولت یا ملت؟

هرساله وقتی فصول سرد سال از راه می‌رسند هم با کمبود گاز و برق مواجه می‌شویم و هم با آلودگی هوا.

در این میان مردم از دولت رفع آلودگی هوا را مطالبه می‌کنند و دولت هم از مردم می‌خواهند کمتر گاز مصرف کنند تا نیروگاه‌های اطراف شهرها مجبور نباشند برای تامین گاز و برق شهر مازوت بیشتری بسوزانند و هوای شهر را آلوده‌تر کنند.

اما بالاخره حق با کیست؟ بالاخره چه زمانی این دوگانه‌ی تکراری پایان می‌یابد؟ بالاخره چه زمانی مشکل به صورت اساسی برطرف می‌شود.

همه می‌دانیم که توصیه دولت به مردم مبنی بر پوشیدن لباس گرم در خانه و پایین کشیدن شعله بخاری‌ها یک راهکاری فرعی است و مشکل با این توصیه‌ها هیچگاه به صورت اساسی برطرف نخواهد شد.

از آن سو مردم هم نظری دارند که نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد.

دوگانه ملت و دولت و نقد کارشناسان درباره برق و گاز

دولت یا ملت؟ کدام مقصرند؟
دولت یا ملت؟ کدام مقصرند؟

مردم می‌گویند ما مالک یکی از غنی‌ترین منابع نفت و گاز در جهان هستیم پس چرا باید همانطور که شهروندان کشورهایی که هیچ کدام از این منابع را ندارند زندگی کنیم؟

آیا حق نداریم شرایط زندگی‌مان ذره‌ای بهتر از جوامعی باشد که دولت‌شان هیچ منبع درآمدی به جز مالیات ندارد؟ پس تفاوت ما با آنها در چیست؟

چطور آنها با هیچ کدام یک از این منابع و نعمت‌ها و ثروت‌ها کشورشان را اداره می‌کنند و روزبه‌روز رفاه و آسایش مردم‌شان را افزایش می‌دهند اما ما هر روز که می‌گذرد یک مشکل بر مشکلات‌مان اضافه می‌شود؟

خلاصه این دوگانه ملت و دولت هرچه که هست هیچ سودی برای کشور ندارد. دولت تا کجا می‌خواهد تقصیر را به گردن مردم بیندازد و ملت تا کجا باید با دولت راه بیایند یا در برابر توصیه‌های او بایستند؟

در این میان اما کارشناسان حرف دیگری می‌زنند آنها از گازکشی در ایران گله می‌کنند و می‌گویند:

«باید رشد جمعیت شهرهای بزرگ را در ایران مدیریت کرد. حمل و نقل برقی را توسعه داد و حتی بهتر بود که به جای تأمین انرژی شهرها با سوخت، سهم بیشتری به برق داده می‌شد.»

گاز کشی در ایران اشتباه بود

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 197002 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=197002
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات