سه سال حبس برای شکارچی یک راس بز کوهی در بروجرد

سه سال حبس و ۷۵۰ میلیون ریال جریمه برای شکارچی یک راس بز کوهی در بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد از صدور رای محکومیت برای شکارچی یک راس بز کوهی به میزان سه سال حبس تعزیری و ۷۵۰ میلیون ریال جریمه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلونی زهرا علیرضایی اظهار داشت: یک نفر متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار یک راس بز کوهی در منطقه شکار و صید ممنوع گرین نموده بود طبق رای دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری، و ۷۵۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

علیرضایی از دلایل صدور این رای قاطع را استناد قاضی پرونده به نتایج زیانبار شکار بز کوهی، که این گونه جانوری را در منطقه گرین در حال انقراض قرار می‌دهد عنوان نمود و گفت: صدور این رای نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

سه سال حبس و ۷۵۰ میلیون ریال جریمه برای شکارچی

علیرضایی با اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلف عنوان داشت: صدور آراء قضایی محکم جهت برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند؛ ضمن متنبه نمودن متخلفین می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

علیرضایی با اشاره به افزایش جرایم زیست محیطی ناشی از شکار و صید جانوران وحشی گفت: این متخلف علاوه بر تحمل سه سال حبس باید ۷۵۰ میلیون ریال بابت جریمه شکار یک راس بز کوهی پرداخت نماید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه قضایی شهرستان جهت پیگیری ویژه پرونده‌های زیست محیطی عنوان داشت: برخوردهای قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در شهرستان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

پایان پیام

کد خبر : 194673 ساعت خبر : 12:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=194673
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات