قماربازهای فعال محاکمه می‌شوند

قماربازهای فعال محاکمه می‌شوند

به گزارش گلونی محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی گفت: اطلاعات و پرونده ۷۰ هزار قمارباز فعال شناسایی شده توسط سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع قضایی ارسال شد.

محاکمه قماربازهای فعال

این خبر به یک شوخی بزرگ شباهت دارد. این خبر هم گویا از همان خبرهاست که فقط منتشر می‌شوند تا گفته شود همه چیز تحت کنترل است. در حالی که نیست.

اگر همه چیز تحت کنترل بود ۷۰ هزار که احتمالا بسیاری‌شان جوان باشند وارد این منجلاب نمی‌شدند تا حالا برچسب قمارباز بخورند.

همه چیز تحت کنترل نیست چون دادگاه‌ها و قضات سراسر کشور به اندازه کافی سرشان شلوغ است که بررسی ۷۰ هزار پرونده جدید امری ناممکن جلوه کند.

همه چیز تحت کنترل نیست چون تا سایت‌های قمار وجود دارند، تا اقتصاد ضعیف وجود دارد، تا بی‌کاری در جوانان بی‌داد می‌کند و تا بستر فضای مجازی به طور کامل در اختیار سایت‌های قمار است، عده‌ی بیشماری در سودای ثروتمند شدن وارد قمار می‌شوند.

همه چیز تحت کنترل نیست چون پس از محاکمه تک‌تک این ۷۰ هزار قمارباز، پرونده قماربازی در کشور هرگز بسته نخواهد شد.

بلکه در عرض چند ماه آینده باز هم شاهد هزاران قمارباز دیگر هستیم که به مرور حرفه‌ای و فعال می‌شوند.

شاید بگویید عیبی ندارد، با آن هزاران قمارباز جدید هم به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود تا دیگر هوس قماربازی به سرشان نزند.

اما این ماجرا دور باطلی است که هرگز پایان نمی‌یابد. بلافاصله پس از محاکمه این ۷۰ هزار نفر، هزاران نفر دیگر جای آنها را پر می‌کنند. چون در کشور ما اقتصاد قوی و شغل مناسب نیست.

چون در کشور ما عزم جدی برای برخورد با سایت‌های قمار و چهره‌های شاخص این بازار کثیف وجود ندارد و مسببان اصلی اقتصاد ضعیف کشور هیچگاه محاکمه نشدند.

بهتر نیست به جای محاکمه ۷۰ هزار نفر از فرزندان این مملکت، جلوی چند صد سایت قمار گرفته شود؟

بهتر نیست بستر برای رشد آنها نامطلوب شود؟

بهتر نیست برای بهبودی اوضاع اقتصادی و اشتغال‌زایی برای جوانان تلاش کرد؟

چه جواب‌تان مثبت باشد و چه منفی، نشان می‌دهد همانطور که گفتیم همه چیز تحت کنترل نیست.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 194035 ساعت خبر : 12:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=194035
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات