مهار آتش سوزی در مناطق جنگلی مازندران

مهار آتش سوزی در مناطق جنگلی مازندران

باتوجه به افزایش دما و وزش بادهای گرم طی چند روز گذشته بیش از ۲۳ هکتار از مناطق جنگلی استان در شهرهای نور، بابل، ساری و نکا دچار حریق شد که با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، آتش‌نشانی و افراد بومی منطقه آتش‌سوزی‌ها مهار شد.

به گزارش گلونی و به نقل از سایت اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، روز گذشته (جمعه) بخشی از منطقه حفاظت شده اشکارسرای لاویج شهرستان نور دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای محیط‌بانی چمستان، منابع طبیعی و اهالی ملاویج این آتش‌سوزی بعد از چندین ساعت تلاش مهار شد.

مهار آتش سوزی مازندران

وسعت تقریبی این آتش‌سوزی حدود ۵ هکتار از نوع سطحی بوده و دو اصله درخت راش هم سوخته است. علت آتش‌سوزی عامل انسانی است.

در بابل نیز روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه در منطقه جنگلی شهر بن واقع در بالادست سد شیاده آتش‌سوزی رخ داد که حدود دو هزار متر مربع از این منطقه دچار حریق شد که با همکاری نیروهای محیط زیست، هلال احمر، آتش‌نشانی، بسیج و همچنین اهالی روستای شیاده و دامداران منطقه این آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد.

آتش‌سوزی که در منطقه چاچکام شهرستان ساری اتفاق افتاد، پس از ۶ ساعت تلاش مداوم نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساری (محیط بانی هولار)، آتش‌نشانی و منابع طبیعی آتش‌سوزی مهار شد. مساحت آتش‌سوزی حدود ۸ هکتار بوده است.

در شهرستان نکا نیز آتش‌سوزی در مناطق جنگلی لایی رخ داد که با تلاش ماموران محیط زیست، منابع طبیعی و افراد بومی خاموش شده که متاسفانه در این آتش‌سوزی سطحی بیش از ۱۰ هکتار با پوشش ممرز، راش، بلوط، ازگیل، ولیک و… خسارت دیده است.

به دلیل وزش باد و تعداد زیاد درختان آتش گرفته سرپا همچنان منطقه ایمن نشده و حضور عوامل کمکی ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 199647 ساعت خبر : 8:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=199647
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات