هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران

گزارش تصویری را ببینید

هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران

حدود یک ماه است که هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران در تالار وحدت و پهنه رودکی آغاز شده است.

به گزارش گلونی در این مجموعه تعداد ۹۰ اثر خلاقانه و زیبا از هنرمندان مجسمه‌ساز به نمایش گذاشته شده که هر کدام با توضیحی مختصر بیننده را به دنیای خالق‌شان می‌برند و چند دقیقه‌ای ذهن و فکر شما را درگیر خودشان می‌کنند.

بعضی آثار چنان هنرمندانه خلق شده‌اند که گویی مجسمه‌ها خود زبانی گویا دارند و بسیاری از مفاهیم مهم و دغدغه‌های اجتماعی را به بیننده‌ منتقل می‌کنند.

المان‌های فرهنگ ایرانی که در خلق این آثار مورد توجه قرار گرفته بسیار حائز اهمیت است و موجب می‌شود بیننده احساس نزدیکی بیش‌تری با مجسمه‌ها داشته باشد.

هنرمندان خوب می‌توانند آن‌چه در فکرشان می‌گذرد را با دیگران به اشتراک بگذارند؛

نویسنده‌ها با متون‌شان، شاعران با شعرهای‌شان، نقاشان با طرح‌هایی که به بوم‌های سفید می‌دهند و مجسمه‌سازها هم با شکل دادن به اشیای بی‌شکل.

در کنار هر کدام از این مجسمه‌ها نام خالق‌شان و توضیحی درباره اثر و پیامی که می‌خواهد به بیننده منتقل کند قرار داده شده تا کار بینندگان راحت‌تر شود.

هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران

خبر خوش دیگر این‌که سید محمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان افتتاحیه این دوسالانه خبر از برپایی دوسالانه (بینال) نقاشی به زودی داده است و خوشبختانه در این شرایط ویژه کرونا با هدف حمایت از فعالیت انجمن‌های تخصصی هنری، این رویدادها برگزار خواهند شد.

خلاصه اگر دل‌تان می‌خواهد دست کم یک ساعتی از کسالت این روزها رها شوید پیشنهاد می‌شود سری به تالار وحدت بزنید و خودتان را به تماشای مجموعه‌ای از آثار ارزشمند و فاخر که به موضوعات مختلف پرداخته‌اند مهمان کنید.

راستی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هم فراموش نکنید. یادتان باشد فقط تا ۲۱ بهمن ماه فرصت دارید از این مجموعه دیدن نمایید.

استقبال از برگزاری این رویدادهای هنری پاسخ مثبتی خواهد بود به کسانی که با وجود سختی‌های فراوان و مشکلات ناشی از وضع موجود کماکان از هنر و هنرمندان حمایت می‌کنند و فرصتی را برای ارائه آثارشان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 198994 ساعت خبر : 11:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=198994
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات