آلبوم کاهگل حمزه یگانه را قانونی بشنوید

آلبوم کاهگل حمزه یگانه را قانونی بشنوید

این مجموعه از طرف موسسه فرهنگی هنری باغ شیرین در مرداد ۱۳۹۵ منتشر شد.

آلبوم کاهگل حمزه یگانه

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی کاهگل نام آلبوم موسیقی تلفیقی است از حمزه یگانه که یکی از معدود آهنگسازان سبک جاز و موسیقی تلفیقی و از بهترین نوازندگان پیانوی جز در ایران است.

در بیشتر قطعات از ریتم‌هایی بر مبنای موسیقی ایرانی استفاده کرده و به گفته خودش این ایرانی‌ترین کاری است که تا به حال ساخته.

حمزه یگانه برای ساخت قطعات از سازهای تنبک، نی، دایره و دوزله به نوازندگی کاوه سروریان، گیتار فرتلس و گیتار جز با نوازندگی ماهان میرعرب استفاده کرده و خودش هم علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نواختن پیانو را برعهده داشته است.

قطعات آلبوم کاهگل به ترتیب بیقوله، جنگل در مه، واریاسیون دشتی، نوائی، فضای آرشید، کاهگل، میستیک راستیک، کنار رودخانه و مهابادی است.

حمزه یگانه درباره این آلبوم که حاصل همکاری‌اش با دو تن از صمیمی‌ترین دوستان نوازنده‌اش (ماهان میرعرب و کاوه سروریان) در وین است می‌گوید: «من در این آلبوم برخلاف آلبوم قبل (آواره) در پی آزمودن و جستجو در سبک‌های مختلف نبودم بلکه بیشتر جریان آهنگسازی را بر اساس ذهن ناخودآگاه خود پیش بردم به طوری‌که همه چیز در لحظه رخ می‌داد و در انتها با قدرت و خلاقیت نوازندگی ماهان و کاوه رنگ می‌گرفت.»

حمزه یگانه آهنگساز و نوازنده مطرح پیانو جز، سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. پدرش درامز، پیانو و گیتار می‌نواخت و او از کودکی با موسیقی راک بزرگ شد.

از یازده سالگی یادگیری پیانو را زیر نظر استادان «و یگانه»، «گاگیک بابائیان» و «رافائل میناسکانیان» آغاز کرد. او دارای مدرک فوق لیسانس آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است و چند سالی در دانشگاه هنر کرج تدریس کرده است.

همچنین با گروه‌های «آبرنگ»، «داماهی» و «نایما» در آلبوم‌های «آواره»، «دوران»، «ساحل تهران»، «قالی ایرانی» و «کاهگل» در سبک موسیقی تلفیقی همکاری داشته است.

پایان پیام

کد خبر : 205338 ساعت خبر : 1:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205338
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات