خودمختاری استانی در توزیع مرغ

خودمختاری استانی در توزیع مرغ

به گزارش گلونی به گفته نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، برخی استان‌ها راه خروج مرغ را بسته‌اند.

به گفته وی: «متاسفانه برخی از استان‌ها که مزیت تولید دارند گاه اجازه خروج مرغ را به صورت زنده یا گرم از استان‌شان نمی‌دهند.

این بسته شدن راه خروج می‌تواند باعث شود برخی از سودجویان به دلیل روابطی که دارند از این فرصت استفاده کنند و مرغ را از آن استان‌ها دریافت کنند و در استان های دیگر با قیمت بالا بفروشند.»

تا پیش از فرمایش جناب نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، که یک تریلی فقط عنوان شغلی‌شان را یدک می‌کشد، تنها مسئله مرغ به گرانی خودش یا تخمش خلاصه می‌شد.

خودمختاری استانی در توزیع مرغ

خودمختاری استانی در توزیع مرغ

این‌طورکه ایشان می‌گویند گویا استان‌ها در مساله مرغ به مرکزی بودن دولت و کشور، وقعی نمی‌نهند و رسما با برافراشتن پرچم مرغ اعلام خود مختاری کرده‌اند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که به زودی شاهد اعلام خودمختاری استان‌های دیگر با پرچم میعانات گازی، کودهای معدنی، سیمان، محصولات پتروشیمی، ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ، هندوانه، خربزه و … خواهیم بود.

آن وقت انگار وسط یکی از این بازی های استراتژیک کسب تاج و تخت گیر افتاده باشیم، دور هم پی راهبرد ویژه‌ای برای فراری دادن مرغ از استان الف و کش رفتن کنسرو ماهی از استان ب می‌گردیم.

احتمالا در میان ۳۱ استان کشور فقط استان قزوین بدون چشم‌داشت و اعلام خودمختاری، همچنان به صادرات سنگ پایش به سایر استان‌ها، ادامه خواهد داد.

احتمالا یکسری محصولات هم هستند که هیچکس مسئولیت انحصار یا صادرات‌شان را به عهده نخواهد گرفت.

صدا و سیما با مالیات اخذ شده از من و شما، کلی برنامه جدید در راستای اشتغال کارشناسان خبره واردات و صادرات و تحلیل بخش‌هایی که به تازگی ادعای خودمختاری کرده‌اند، روی آنتن خواهد برد.

احتمالا خبر این خودمختاری‌ها به گوش نامحرمان هم خواهد رسید و خیلی زود با ترفند تازه‌ای بازار را مورد عنایت قرار خواهند داد.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 205490 ساعت خبر : 2:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205490
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات