دانلود آلبوم زمستان است محمدرضا شجریان از گلونی

دانلود آلبوم زمستان است محمدرضا شجریان از گلونی

این مجموعه اثری با صدای محمدرضا شجریان، تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک همایون شجریان است که در سال ۱۳۸۰ منتشر شد.

دانلود آلبوم زمستان است

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی این آلبوم ابتدا در سال ۱۳۷۹ در کالیفرنیا به صورت کنسرت زنده اجرا و یک سال بعد منتشر شد.

این آلبوم در مقام داد و بیداد اجرا شده که از ابداعات حسین علیزاده است.

در ابتدای آلبوم، رنگ اصول در داد و بیداد نواخته می‌شود و سپس آواز بر شعر زمستان مهدی اخوان ثالث آغاز می‌گردد که تا پایان برنامه ادامه می‌یابد و ضربی‌هایی در میان آواز به صورت بداهه نواخته می‌شود.

زمستان یکی از معروف‌ترین سروده‌های مهدی اخوان ‌ثالث است.

بسیاری شعر زمستان را شاهکار اخوان ‌ثالث می‌دانند. شعری که در واقع دو وجه دارد. در لایه ظاهری شعر، شاعر مشغول توصیف سوز و سرمای زمستان است اما در لایه زیرین، یخبندان فضای سیاسی کشور را به تصویر می‌کشد.

این شعر قبلا توسط خوانندگان دیگری مثل شهرام ناظری و محمدرضا درویشی نیز اجرا شده بود. اثر «زمستان است» یکی از زیباترین و قوی‌ترین آثاری است که با بهره‌گیری از این شعر خلق شده و خیلی خوب فضای آن را در قطعاتی به هم پیوسته نشان می‌دهد.

قطعات این آلبوم به ترتیب آغاز برنامه، مقدمه تار، پیش درآمد (رنگ اصول)، آواز (گوشه داد)، بیداد، عراق، داد و شوشتری، همایون، داد و بیداد هستند.

شایسته است با دانلود قانونی این اثر حقوق مولف و عوامل تهیه این آلبوم را رعایت کنیم.

محمدرضا شجریان متولد تاریخ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی است.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامه ونکوور سان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان معرفی کرده‌است. او در ایران ملقب به خسرو آواز ایران است.

محمدرضا شجریان بعدازظهر ۱۷ مهر ۱۳۹۹ درگذشت و در آرامگاه فردوسی و نزدیک مزار مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده شد.

پایان پیام

کد خبر : 204328 ساعت خبر : 8:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204328
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات