غار احمد بابا چالدران و گنجی که آدم می‌کشد

غار احمد بابا چالدران و گنجی که آدم می‌کشد

به گزارش گلونی ماجرای تلخ غار چالدران در میان انبوهی از خبرها در روزهای گذشته گم شد و آن طور که باید شنیده نشد. خبری تلخ که باید بیشتر از اینها مورد توجه قرار می‌گرفت تا باز هم شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

ماجرا چه بود؟ چند نفر در آرزوی یافتن گنج و در رویای ثروتمند شدن وارد یک غار شدند و به دلیل نداشتن تخصص در غارنوردی، هیچ‌کدام زنده از غار بیرون نیامدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در تاریخ ۵ بهمن از اتمام عملیات امدادی نیروهای هلال احمر در غار احمد بابا چالدران خبر داد و گفت: جسد هر سه مفقودی کشف شد.

۳۰ آذرماه سه غارنورد اهالی سنندج، ماکو و خوی در غار احمد بابا مفقود شدند که گزارش حادثه مفقودی ۳ نفر در غار بابا احمد چند روز بعد به نیروهای امدادی اعلام می‌شود و بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام و عملیات امداد و نجات را آغاز شد.

غار احمد بابا چالدران

بعد از گذشت دو روز عملیات امداد و نجات بالاخره جسد هر سه غارنورد یکی اهل سنندج، یکی اهل ماکو و یکی اهل شهرستان خوی کشف و عملیات نیز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه یکشنبه ۵ بهمن ماه خاتمه یافت.

در این زمینه ۳۹ نجات‌گر دواطلب و پرسنل در این عملیات مشارکت و همکاری داشتند.

این سه نفر که از شهروندان استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان بودند در غار بابا احمد شهرستان چالدران به منظور یافتن اشیای تاریخی و باستانی وارد این غار شده بودند.

اقتصاد ضعیف کشور آفتی است که چون خوره به جان مردم افتاده است و هرکس را به نحوی درگیر مشکل کرده است. در این میان اما عده‌ای برای رهایی از این آفت بزرگ به آغوش یک آفت کشنده پناه برده‌اند.

یافتن گنج رویایی است که قدرت تفکر را از خیلی‌ها می‌رباید و باعث می‌شود دست به کاری بزنند که عاقبت خوشی ندارد.

این روزها خیلی‌ها با یک دستگاه گنج‌یاب، بدون ذره‌ای تخصص، نیمه‌های یک ‌شب سرد و تاریک، دل به کوه و بیابان می‌زنند تا فردا صبح ثروتمند و پولدار به خانه برگردند.

اما آنها یا با دست خالی برمی‌گردند یا هرگز برنمی‌گردند. چرا که اگر یافتن گنج به همین آسودگی بود که الان همه ما ثروتمند بودیم.

حمله حیوانات وحشی، سم مارهای خشمگین، زهر حشرات خطرناک، ریزش آوار در خانه‌های قدیمی، لغزیدن پا و افتادن در پرتگاه، طمع به سهم یکدیگر، همه و همه دلایلی است که ممکن است جان افراد را به خطر بیندازد.

همان‌طور که در ماجرای غار چالدران جان سه هم‌وطن ما را گرفت.

این بحث یافتن گنج و جست‌وجوی غیرقانونی برای پیدا کردن اشیای قیمتی اگر هرچه زودتر برایش چاره‌ای اندیشیده نشود به زودی باز هم شاهد اخبار تلخ دیگری خواهیم بود.

پایان پیام

کد خبر : 205040 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205040
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات