قارچ های ایران را بشناسید

وبینار شماره 26 دانش، تجربه و زمین

وبینار شماره ۲۶ دانش، تجربه و زمین؛ قارچ های ایران را بشناسید

توضیح گلونی: فایل تصویری این وبینار زنده طبق روال آماده و بارگذاری هم شده بود اما بنا بر درخواست آقای آصف شایان مبنی بر رعایت حقوق مولفین مطالب و نگرانی از کپی شدن مطالب، علی‌رغم روش معمول این فایل را حذف کردیم. از همه مخاطبانی که منتظر دیدن فایل این وبینار بودند عذرخواهی می‌کنیم.

آشنایی با دنیای قارچ‌های ایران، همزمان با انتشار کتاب راهنمای میدانی قارچ‌های ایران

به گزارش گلونی قارچ‌شناسی در ایران نزدیک ۱۵۰ سال قدمت دارد. در بهار سال ۱۳۹۷ بالغ بر هزار نفر از هم‌میهنان‌مان به دلیل مشکلات ناشی از قارچ‌های سمی به اورژانس مراجعه کرده و از این تعداد نیز نزدیک ۱۵ نفر جان باختند.

قارچ های ایران

دکتر محمدرضا آصف شایان، قارچ‌شناس و عضو هئیت علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور در آن زمان مسئول شناسایی عوامل دخیل در مسمومیت‌های غرب کشور بودند و در همان زمان نیز اعلام کردند که جامعه به درک درست از قارچ‌ها نیاز جدی دارد.

محمدرضا آصف شایان، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور نزدیک ۲۰ سال سابقه مطالعه و تحقیق در حوزه قارچ‌شناسی دارد.

دو کتاب «قارچ‌های سمی ایران» و «قارچ‌های دارویی ایران» نیز جزو تالیفات این نویسنده و از انتشارات ایران‌شناسی است که مطالعه آن‌ها به دانشجویان و کارشناسان حوزه محیط زیست به شدت توصیه می‌شود.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

اما در راهنمای میدانی «قارچ‌های ایران» انتشارات ایران‌شناسی، شما با مجموعه‌ای متنوع و خارق‌العاده روبه‌رو هستید که درک آن برای اغلب مخاطبان عام هم بسیار آسان‌تر است.

نباید فراموش کرد که زندگی بسیاری از موجودات اعم از گیاهی و جانوری به قارچ‌ها وابسته است بنابراین این کتاب کم‌نظیر می‌تواند شما را با دنیایی از رنگ، طرح و جذابیت‌های دنیای قارچ‌ها آشنا کند.

در وبینار ۲۶ گلونی میزبان نویسنده کتاب راهنمای قارچ‌های ایران، دکتر محمدرضا آصف شایان بوده‌ایم. اگر تمایل دارید که قارچ‌های کشور را بیشتر بشناسید، در این وبینار همراه ما باشید.

وبینارهای گلونی رایگان است و حضور در آن‌ها با چند کلیک ساده ممکن می‌شود.

فقط کافی است در زمان برگزاری وبینار روی لینک مخصوص آن کلیک کنید سپس روی گزینه مهمان بزنید و وارد وبینار شوید.

شما در این جلسه‌‌ها امکان گفت‌ و گوی تصویری، صوتی، نوشتاری و… را دارید.

پایان پیام

نویسنده: فرناز حیدری، کارشناس ارشد علوم محیط زیست

کد خبر : 205097 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات