موزه باستان شناسی مشگین شهر با بیش از ۵۰۰ اثر

موزه باستان شناسی مشگین شهر با بیش از ۵۰۰ اثر

به گزارش گلونی موزه باستان‌شناسی مشگین شهر یکی از موزه‌های جذاب و دیدنی این شهر است که سالانه افراد و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

این موزه بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی را در دل خود جای داده است. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

موزه باستان شناسی مشگین شهر

این موزه زیبا و دیدنی پیوندی میان نسل جدید با پیشینه پر افتخار این سرزمین است. این موزه یکی از غنی‌ترین موزه‌های شمال غرب ایران است.

در واقع این موزه تمدن و تاریخ یک میلیون ساله ‌و ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح که از قدیمی‌ترین تاریخ اکتشافات باستان‌شناسی است را به نمایش می‌گذارد.

آثار درون موزه باستان شناسی

در این موزه آثار بسیار زیبایی از جمله کوزه‌های سفالی، خمره، کاسه، لیوان و ظروف آشپزخانه، اشیای فلزی از جمله زیور آلات زنانه از جنس طلا و مفرغ ابزار آلات جنگی مانند شمشیر، پیکان، مهره و منجوق از سنگ‌های قیمتی، سنگ شیشه، سکه‌های تاریخی، ابزار استخوانی و بخشی از سنگ نبشته‌ها، سنگ افراشته‌ها، سفال، ابزار سنگی، ادوات و ابزار آلات جنگی و شکار منطقه باستانی شهر یئری به نمایش در آمده است.

مشگین شهر

مشگین شهر چندین مکان تاریخی از جمله قلعه کوهنه (قلعه قدیمی)، محوطه باستانی شهر یئری و قلعه قهقهه را در آغوش گرفته است.

مشگین شهر كه در نزدیكی كوه مرتفع سبلان قرار دارد، از آب و هوای معتدل كوهستانی برخوردار است و قله سبلان را می‌توان در جنوب شهر با مناظر چشم‌نوازی مشاهده كرد.

قدمت این شهر به قرون اولیه اسلامی برمی‌گردد اما در دوران صفویه از رونق بیشتری برخوردار بود. این شهر به دلیل قالیچه‌ها و چشمه‌های آب معدنی‌اش بسیار مشهور است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، میدان دادگستری

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 206456 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206456
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات