موزه شهدا کرمانشاه در مرکز فرهنگی و گنجینه شاهد

موزه شهدا کرمانشاه در مرکز فرهنگی و گنجینه شاهد

به گزارش گلونی موزه شهدا کرمانشاه در سال ۱۳۷۶ در بخش گلزار شهدای کرمانشاه افتتاح شد. این موزه وسایل شخصی متعلق به شهدای جنگ هشت ساله عراق و ایران در دهه ۱۳۵۸ را به نمایش می‌‌گذارد و دارای یک اتاق نمایش است که در آن مستندهای مربوط به جنگ نشان داده می‌شود.

موزه شهدا

به ماسبت سالگرد هفته دفاع مقدس این موزه در سال ۱۳۷۶ در گلزار شهدای کرمانشاه افتتاح شد. در این موزه شما می‌توانید یک تالار بزرگ که در خود ۴۲ غرفه جای داده است را تماشا کنید.

در این غرفه‌ها، وسایل شخصی شهداء، وصیت نامه‌های آن‌ها و غیره به نمایش گذاشته شده‌اند. جالب است بدانید در کنار موزه تالار نمایشی وجود دارد که فیلم‌های مربوط به مستند دفاع مقدس را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

همچنین نمایشگاه‌های موقت و مسابقات فرهنگی مختلف، در این سالن برگزار می‌شود.

با پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق شدت گرفت. بحرانی که در گذشته توسط دو ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبدیل شد که یک طرف آن کشور انقلابی ایران و طرف دیگر دو قطب جهانی قرار گرفته بودند. به عبارت دیگر، انگیزه آغازگران جنگ علیه ایران، ترکیبی از دو انگیزه منطقه‌ای و جهانی بود؛ جنگی رژیم بعث عراق در آخرین روزهای شهریور ۱۳۵۹ به ایران تحمیل کرد و هشت سال به طول انجامید.

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

اگر به کرمانشاه سفر کردید تماشای این موزه جذاب و دیدنی را هرگز از دست ندهید. شما می‌توانید به همراه خانواده به این موزه رفته و از تماشای یادبود شهدا لذت ببرید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: کرمانشاه، خیابان باغ فردوس، گلزار شهدای کرمانشاه

با گوگل مپ به موزه شهدا کرمانشاه بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 201605 ساعت خبر : 6:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=201605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات