موزه قلعه رودخان فومن بر فراز ارتفاعات جنگلی

موزه قلعه رودخان فومن بر فراز ارتفاعات جنگلی

به گزارش گلونی موزه قلعه رودخان فومن به عنوان یک جاذبه گردشگری متعلق به دوره سلجوقیان است که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای زیبای رودخان ساخته شده و دارای ۲.۶ هکتار زمین و دیواره به طول ۱۵۰۰ متر است. این قلعه در ارتفاع ۶۶۵ تا ۷۱۵ متری از سطح دریا همراه با رودخانه‌ای به همین نام واقع شده است.

موزه قلعه رودخان فومن

برخی از کارشناسان ساخت قلعه را در زمان ساسانیان و حمله اعراب به ایران در نظر گرفته‌اند. یک قلعه مهم تاریخی که مدت‌ها مرکز حکام گیلان بوده یکی از بزرگترین و مهمترین قلعه‌های گیلان و حتی ایران است.

کتیبه متعلق به این قلعه اکنون در موزه رشت نگهداری می‌شود.

از روستای رودخان گرفته تا قلعه رودخان، طبیعت زیبا و چشم اندازهای بسیاری وجود دارد که توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

قلعه رودخان در میان طبیعت بکر

چه چیزی از قلعه رودخان زیباتر است، جایی که آجرهای این بنای تاریخی شاهد سرنوشتی بوده‌اند که از تاریخ این مرز تجربه کرده‌اند.

برای رسیدن به این ساختمان، شما از آب و هوای سرسبز و جنگلی عبور خواهید کرد که با زیبایی طبیعت خیره کننده خود، مانند آثار هنری تمام عیار به تصویر کشیده شده است.

معماری موزه

قلعه رودخان برخلاف سایر قلعه‌های ایران در منطقه جنگلی واقع شده و با استفاده از مواد مرغوب در طول سال‌ها از باد و باران محافظت شده است. این قلعه یکی از شاهکارهای معماری است که هوشمندی معماران ساسانی را نشان می‌دهد.

از جمله جنبه‌های جالب توجه در معماری قلعه رودخان، استفاده از انواع طاق‌ها و همچنین دیوارسازی سنگی است که نشان از دقت طراحان آن دارد.

قلعه رودخان به دلیل ساختار، معماری و ویژگی‌های استراتژیک و رزمی در فهرست آثار تاریخی و ملی ایران قرار گرفته است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان گیلان، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن، بالای روستای رودخان

با گوگل مپ به موزه قلعه رود خان فومن بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 204830 ساعت خبر : 9:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204830
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات