موزه مردم شناسی رشت با ۷ دهه قدمت

موزه مردم شناسی رشت با ۷ دهه قدمت

به گزارش گلونی همان‌طور که می‌دانید موزه‌ها بهترین محل نگهداری از یادگاران نسل‌های گذشته هستند.

موزه مردم‌شناسی رشت با ۷ دهه قدمت یکی از موزه‌های جذاب و دیدنی استان گیلان است که همه ساله مردمان بسیاری را در سرار کشور به خود جذب خواهد کرد.

اگر به استان گیلان سفر کردید بازدید از این موزه زیبا و دیدنی را از دست ندهید. امیدواریم از تماشای این موزه زیبا لذت ببرید.

موزه مردم شناسی رشت

موزه رشت در زمینی به مساحت ۵۶۰ متر مربع گسترش یافته است. و یک ساختمان دو طبقه است. این مکان متعلق به میرزا حسین‌خان کسمایی، (متحد میرزا کوچک خان جنگلی) بود.

این مکان توسط سازمان فرهنگی هنری در سال ۱۳۴۸ خریداری شد. پس از بازسازی‌های لازم، این سازه به موزه تبدیل شد. موزه مذکور در حال حاضر تحت کنترل سازمان میراث فرهنگی است و در سال ۱۳۶۷ افتتاح شد.

این موزه شامل سه بخش با نام‌های باستان‌شناسی، مردم شناسی و بخشی است که اسناد را به نمایش می‌گذارد. اشیا کشف شده در حفاری تپه‌ها مانند مارلیک و دیلمان، چراغعلی و غارتگران در اینجا به نمایش گذاشته شده است. با ما همراه باشید تا شما را با بخش‌های مختلف موزه آشنا کنیم.

بخش‌های مختلف موزه

زمانی که وارد موزه می‌شویم در طبقه اول غرفه‌هایی گذاشته شده که مربوط به بخش مردم‌شناسی است. در این غرفه‌ها می‌توان با زندگی مردمان محلی و مشاغل آنها آشنا شد.

همچنین این موزه انواع وسایل دخانیات، وسایل پیرایش و پزشکی، وسایل مورد نیاز حمام؛ کارگاه سراجی (زین سازی)، ابزار و وسایل روشنایی و ظروف گوناگون؛ غرفه سفال‌گری و کارگاه مربوط به آن، انواع گلیم‌های محلی و فرش‌هایی تاریخی را در دل خود جای داده است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: رشت، خیابان طالقانی، روبروی زایشگاه دکتر فامیلی

با گوگل مپ به موزه مردم شناسی رشت بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 204476 ساعت خبر : 9:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204476
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات