موزه نظامی انزلی کاخی با نمای دریا

موزه نظامی انزلی کاخی با نمای دریا

به گزارش گلونی موزه نظامی انزلی کاخی با نمای دریا است که بازدیدکنندگان را به اوج لذت و آرامش می‌رساند. این موزه در دو طبقه و با ۱۱ اتاق در سال ۱۳۰۸ توسط رضا شاه ساخته شده است.

این کاخ در سال ۱۳۶۸ پس از یک سری بازسازی‌ها به موزه تبدیل شد. با ما همراه باشید تا شما را با بخش‌های مختلف موزه آشنا کنیم.

موزه نظامی انزلی

موزه نظامی دارای یک نمایشگاه عکس است که پیشرفت ارتش ایران را از زمان تأسیس آن نشان می‌دهد. سلاح‌های سنگین مانند تانک و توپ در چمنزار جلوی کاخ به نمایش درآمده است.

این موزه همچنین دارای یک آلاچیق است که می‌توان با لباس‌های سنتی گیلان از بازدید کنندگان عکس گرفت. اگر به انزلی سفر کردید هرگز تماشای این موزه زیبا را از دست ندهید.

بخش‌های مختلف موزه

طبقه اول این موزه سلاح‌های سبک و تجهیزات نظامی از دوران زند تا زمان رضا شاه پهلوی، سپرهای پوستی کرگدن، لباس جنگ، کلاه ایمنی، کلاه‌خود، هفت تیر، اسلحه، تفنگ ساچمه‌ای، قفل‌های چخماقی، نیزه‌‌ها، تجهیزات ناوبری و غواصی و غیره را به نمایش می ‌گذارد.

طبقه دوم این موزه دارای مبلمان متعلق به رضاشاه، قفسه‌های چوبی حک شده، شمعدان‌ها و ساعت‌های برنزی، ظروف چینی و میزهای چوبی حک شده است.

هدایای مختلف از سران کشورها مانند کنسول رادیویی که آدولف هیتلر به رضاشاه هدیه داده نیز در این قسمت از موزه به نمایش گذاشته شده است. بوم کبک معلق، نقاشی سلطنتی کمال‌الملک دوران قاجار  و نقاشی منسوب به ناصرالدین شاه از جمله آثار هنری به نمایش در آمده در این موزه هستند.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: گیلان، بندرانزلی، بین دو پل انزلی و پل غازیان

با گوگل مپ به موزه نظامی انزلی بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 205026 ساعت خبر : 6:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205026
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات