موزه گلاب کاشان خوشبوترین موزه ایران

موزه گلاب کاشان خوشبوترین موزه ایران

به گزارش گلونی در سال ۱۳۹۰ در بخشی از خانه ذاکری موزه گلاب کاشان خوشبوترین موزه ایران توسط آقای محسن غفاری مقدم تاسیس شد.

این مکان یکی از قدیمی‌ترین مراکز گلاب‌گیری جهان شناخته می‌شود. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا و دیدنی آشنا سازیم.

موزه گلاب کاشان

موزه گلاب خانه‌ای قدیمی به نام خانه ذاکری است. یکی از قدیمی‌ترین کارگاه‌های گلاب‌گیری در قمصر با مساحت ۵۰۰ متر است که از قسمت‌های مختلف تشکیل شده است.

این خانه در سلسله قاجار ساخته شده و یکی از خانه‌های سنتی کاشان است. طبق اسناد این موزه، مراسم گلاب‌گیری به ۲۰۰۰ سال پیش در دوران ساسانی برمی‌گردد.

در آن زمان مردم این واقعه را جشن گرفتند و یک بطری طلا و جواهر پر از بهترین گلاب خود را برای پادشاه فرستادند.

در این موزه می‌توانید با روش‌های سنتی تولید گلاب آشنا شوید. گلدان عظیم مسی و سیستم‌های تبخیر در این خانه روند تکامل این سیستم را طی قرن‌ها نشان می‌دهد.

بهترین زمان سفر به این شهر و بازدید از این موزه زیبا و دیدنی در اواسط اردیبهشت است زمانی که گل رزهای معطر آماده چیدن هستند و بوی فوق‌العاده آنها در سراسر روستا پخش می‌شود.

هر زمان از سال که به کاشان سفر کردید بازید از این موزه زیبا و فوق‌العاده را از دست ندهید.

خانه ذاکری‌ها

شرکت تولیدی مقدم یا موسسه تولیدی مقدم دیروز و موسسه سنتی مقدم امروز در قمصر گرفته‌اند، در خانه تاریخی ذاکری در اربعین قمصر مستقر شده‌اند.

سالها پیش و علی‌رغم فراز و نشیب‌ها، در تولید عصاره‌های گیاهی با کیفیت بالا نیز بسیار مثمر ثمر بوده‌اند و تاکنون توانسته‌اند با کیفیت‌ترین گلاب‌ها را عرضه نمایند.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان اصفهان، شهر قمصر، خیابان بلوار ساحلی، خانه ذاکری‌ها

با گوگل مپ به موزه گلاب کاشان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 203963 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=203963
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات