۳ داماد به خاطر نقض پروتکل کرونا حکم زندان گرفتند

۳ داماد به خاطر نقض پروتکل کرونا حکم زندان گرفتند

به گزارش گلونی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از حکم حبس برای سه داماد، به دلیل نقض پروتکل‌های کرونا خبر داد.

این سه داماد که از اهالی بندر خمیر استان هرمزگان هستند به دلیل برگزاری مراسم عروسی و نقض پروتکل‌های کرونا و به خطر انداختن جان همشهریان خود، به یک سال زندان محکوم شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان ضمن اعلام این خبر افزود: «البته بر اساس حکم دادگاه، این حکم قابل تعلیق و یا قابل تبدیل به مجازات‌های دیگر است».

به عبارت دیگر: «این سه داماد می توانند به جای رفتن به زندان، شرکت در فعالیت‌های آموزشی و همکاری با کادر بهداشت و درمان برای کاهش و مقابله با کرونا را، انتخاب کنند».

ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و حتی به مدت یک‌ سال حبس دارد.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی این استان در ادامه تصریح کرد: «با توجه به شرایط جدید شیوع کرونا، هیچ‌گونه مماشات و چشم‌پوشی نسبت به نقض پروتکل‌های بهداشتی کرونا وجود نخواهد داشت و با تخلف همه افراد در هر رده و صنف و جایگاهی برخورد قانونی قاطع صورت خواهد گرفت.»

۳ داماد به خاطر نقض پروتکل کرونا حکم زندان گرفتند

تاکنون به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ۱۵ روستای هرمزگان قرنطینه شده یا با محدودیت تردد مواجه شدند.

برگزاری هر نوع تجمع اعم از مراسم عروسی، عزا و …، مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کروناست.

این اقدام از طرف دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، هرچند سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد، اما قابل تقدیر است.

نگاهی به وضعیت برگزاری انواع جشنوراه، اقسام مراسم در پایتخت و در همسایگی ستاد کرونا یا در شهرهای یکدیگر، شایستگی این مجموعه را در این استان کشور، بیشتر نمایان می‌سازد.

دیگر دوره اظهار امیدواری و توصیه خالی به مردم برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عبور کرده‌ایم.

اجرای پروتکل‌ها در این روزها که به گفته عضو ستاد کرونا مردم در رعایت پروتکل‌ها شل کرده‌اند، بیش از پیش به نظارت و برخورد قانونی و حتی قهری نیازمند است.

کرونا همچنان زندگی مردم را تهدید می‌کند و برگزاری هر تجمعی ولو با چراغ سبز نسبی ستاد کرونا، دهن کجی به سلامت مردم و قطع شدن زنجیره پاندمی است.

پایان پیام

کد خبر : 206312 ساعت خبر : 9:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206312
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات