هنگام فروش خودرو مراقب کلاهبرداری جدید باشید

هنگام فروش خودرو مراقب کلاهبرداری جدید باشید

به گزارش گلونی یکی از نگرانی‌های اصلی خریداران و فروشندگان خودروی دست دوم این است که افراد سودجو بر سر آنها کلاه بگذارند. این کلاه‌برداری‌ها هم هر بار در یک شیوه جدید ظهور می‌کنند.

یکی از کاربران توئیتر در یک رشته توئیت، تجربه شخصی خود از مواجهه با یک کلاهبرادری جدید نوشته است که در ادامه می‌خوانیم.

مهدی محبی در اولین توئیت خود نوشت:

هنگام فروش خودرو مراقب باشید

وی رشته توئیت خود را اینگونه ادامه داد:

و ازم تقاضا کرد که بریم طرف هم ماشین رو ببینه و بعد می‌بریم یه پارکینگ دو قبضه می‌کنیم و فردا تو محضر پولت را بگیر و سند بزن.

به منم گفتند که ما واسطه‌ایم و ما بالاتر از قیمت توافقی به اون می‌فروشیم و شما بالا بودش که حدود پانزده میلیون بود را به ما بده.

من گفتم به شرط معامله مشکلی با این مسئله ندارم و رفتیم بیرون البته این رو هم بگم که اول نگفتند بیرونه ولی بعد که حرکت کردیم گفتند می‌ریم تا سر چهارراه ایران خودرو که منم قبول کردم.

وقتی رفتیم یه نفر دیگه اومد و مثل یه خریدار واقعی ماشین را بررسی کرد و گفت من می‌خوام کرج پلاک بزنم ماشين را ببریم تعویض پلاک کرج و تو پارکینگ دو قبضه می‌کنیم.

فردا می‌ریم محضر و پولت را بگیر بعد با هم می‌ریم فک پلاک کارش که انجام شد شما برو وقتی پرسیدم چرا همین چیتگر نگذاریم گفت اینجا اینترنتی شده و ده روز زمان می‌بره ولی کرج یه روزه کار انجام می‌شه البته اون دو نفر هم تاکید داشتند.

اول اینکه از قیمت با خریدار صحبت نکنم و دوم هر پارکینگی که شما می‌گی بریم که به هر حال من با پارکینگ تعویض پلاک کرج موافقت کردم و رفتیم سمت اونجا وقتی نزدیک شدیم گفتند که تعویض پلاک امروز تعطیله و بریم پارکینگ نزدیکش که آخر خیابان طالقانی بود.

دقت در هنگام فروش خودور

این رو هم بگم که خریدار اصرار داشت که قبل از رفتن داخل پارکینگ قولنامه بنویسیم ولی من قبول نکردم تو پارکینگ وقتی خواستیم قولنامه بنویسیم واسطه‌ها به خریدار گفتند چقدر بیعانه می‌دی اونم گفت من ۱۵ میلیون نقد دارم که گفتند بیشتر بده و بعد من رو کنار کشیدند و گفتن حق ما را باید از این پول بدی و من گفتم تا معامله انجام نشه من پولی به شما نمی‌دم.

واسطه‌ها که انتظار چنین حرفی از من نداشتند گفتند ما که از همون اول گفته بودیم که پول ما را باید بدی منم اصرار کردم که تا تو محضر پولم را کامل نگیرم به شما پولی نمی‌دم.

خلاصه اونا که دیدند نمی‌تونن ازم پولی بگیرن وانمود کردند که معامله را به هم می‌زنند و منم که دیگه به ماهیت‌شون پی برده بودم به حالت اعتراض سوار ماشین شدم و از پارکینگ زدم بیرون و سریع برگشتم چیتگر.

یه دوری تو محوطه زدم و یکی دوتا دیگه جوون را دیدم که اونا هم بهم پیشنهاد خرید دادند و گفتن باید بریم کرج سند بزنیم که برام جالب بود تعداد این افراد زیاده.

از انتظامات دم در قضیه کرج را پرسیدم که خندید و گفت اینا می‌برن کرج بیعانه می‌دن همونجا واسطه‌ها پول را می‌گیرند و فرداش خریدار میاد ایراد می‌گذاره روی ماشين و معامله را طوری که نشون بده حق با اونه بهم می‌زنه و درخواست بیعانه و ضرر و زیان می‌کنه و شما را گرفتار دادگاه می‌کنه.

چون ماشين دو قبضه شده نمی‌تونی از پارکینگ خارجش کنی و نهایتا مجبور می‌شی با کلی دوندگی پول درخواستی‌شون را بدی و خودت را خلاص کنی.

جالبه که یکی از دوستام می‌گفت عید امسال این بلا سرش اومده و جالب‌تر اینکه هنوز اینا دارند تو مراکز خرید خودرو کارشون را ادامه می‌دن.

این رشتو را نوشتم تا اول به شما دوستان عزیزم اطلاع‌رسانی کنم تا گیر این کلاهبردارها نیفتید و اگر خواستید ماشين بفروشید حتما درون مراکز قانونی این کار را انجام بدید.

دوم اینکه بگم چقدر راحت کلاهبردارها کارشون را تو این مراکز انجام می‌دن و کسی هم کاری بهشون نداره.

پایان پیام

کد خبر : 205722 ساعت خبر : 9:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205722
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات