واکسن کرونا برای کارتن خواب ها

واکسن کرونا برای کارتن خواب ها

به گزارش گلونی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ارسال نامه‌ای به ستاد کرونای تهران برای تزریق واکسن به کارتون‌خواب‌های پایتخت خبر داد.

مالک حسینی این نامه را برای زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ارسال کرده و براساس آن درخواست کرده که برای مددکاران، عوامل اجرایی گرمخانه‌ها، گشت‌های فوریت اجتماعی و همچنین مددجویان گرمخانه‌ها و مددسراها، واکسن کرونا تزریق شود.

مددکاران عوامل اجرایی گرمخانه‌ها و گشت‌های فوریت اجتماعی درست مانند کادر درمان، در معرض تماس مستقیم با افراد آسیب دیده و بی‌خانمان هستند.

واکسن کرونا برای کارتن خواب ها

این بخش از جامعه که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، بخش مهمی از زنجیره انتقال کرونا به شمار می‌روند.

تعاملات این گروه، زندگی در وضعیت کاملا غیر بهداشتی، عدم استفاده از ماسک و …، ریسک ابتلا به کرونا در کارتن‌خواب‌ها و افرادی که به نوعی با آن‌ها سر و کار دارند را چند برابر می‌کند.

دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا چندی پیش در مصاحبه‌ای از وضعیت فعالیت مراکز نگهداری از افراد آسیب دیده ابراز نگرانی کرده‌ و گفته بود: «تا کنون مراقبت‌هایی لازم انجام شده و خوشبختانه جز در موارد اندک که افراد مددجو مشکوک به کرونا بودند موردی از ابتلا گزارش نشده است».

با توجه به دغدغه مطرح شده از سوی ستاد کرونای تهران، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری درخواست در اولویت قرار گرفتن تزریق واکسن این قشر را مطرح کرده است.

سبک زندگی و پراکندگی این گروه از بی‌خانمان‌ها در مناطق مختف، امکان ویژه‌ای برای انتقال ویروس کرونا فراهم می‌کند.

اهمیت این اولویت‌بندی وقتی بیشتر می‌شود که این نکته را از یاد نبریم که در روزهای سرد زمستان حتی تا ۲۲۰۰ نفر در گرمخانه‌های پایتخت اسکان داده می‌شوند.

۲۲۰۰ بی‌خانمان در یک فضای بسته در شرایط کرونایی حتما اولویت ویژه‌ای برای تزریق واکسن به مددکاران، مددجویان و عوامل اجرایی این سازمان نه فقط در تهران که در شهرهای بزرگ کشور خواهد بود.

علاوه بر کارتن‌خواب‌ها، ستاد کرونا باید در اولویت‌بندی تزریق واکسن، گروه‌های دیگری مانند پاکبان‌های شهرداری، پیمانکاران دفع زباله‌های بیمارستانی، کارکنان آمبولانس و ماموران کفن و دفن آرامستان‌ها و …، را نیز مورد توجه قرار دهد.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 205683 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205683
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات